طرز تهیه سوپ برنج

طرز تهیه سوپ برنج برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ برنج با مرغ طرز تهیه سوپ مرغ با برنج برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ برنج با گوشت طرز تهیه سوپ برنج کره ای طرز تهیه سوپ با برنج نیم دانه طرز تهیه سوپ برنج برای کودک

سوپ برنج یک میان وعده خوشمزه و مقوی است، که به خاطر بافت نرم و سبکی که دارد گزینه خوبی برای افطار در ماه مبارک رمضان است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ برنج در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج نیم دانه معطریک پیمانه
سینه مرغنصف سینه
هویج۲ عدد
سیب‌زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگیبه مقدار لازم
سبزی سوپ۵ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ برنج

مرحله اول

برای تهیه سوپ برنج ساده ابتدا برنج نیم دانه را که از یک ساعت قبل در آب خیس کرده‌اید، در یک قابلمه بریزید و به همراه مقدار کافی از آب و یک قاشق نمک روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش آید.

مرحله دوم

بعد اجازه دهید تا آب به مدت ۵ الی ۶ دقیقه بجوشد تا دانه‌های برنج نرم شده و مغز دانه‌ها کمی پخته شود، برنج را از روی حرارت بردارید و با آب سرد آبکشی کنید.

مرحله سوم

در ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید، در یک تابه مقدار کافی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و پیاز‌ها را در روغن تفت دهید تا رنگ پیاز طلایی شود.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را به شکل مکعب، برش‌های کوچک دهید و به پیازها اضافه کرده و با هم مخلوط کنید و خوب تفت دهید تا تکه‌های مرغ هم طلایی رنگ شوند و بافت نرمی پیدا کنند.

مرحله پنجم

سپس زردچوبه را به مخلوط مرغ و پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید، تا ترکیب مواد خوشرنگ شود، فلفل سیاه و فلفل قرمز را هم اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید.

مرحله ششم

سیب‌زمینی و هویج را تمیز شسته و پوست بگیرید و با رنده درشت، رنده کنید و با هم به مواد مرغ اضافه و ترکیب کنید و خوب تفت دهید تا طعم آن‌ها با هم مخلوط شود.

مرحله هفتم

حالا رب گوجه فرنگی را به ترکیب مواد اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید و مقداری تفت دهید تا رنگ رب باز شود و طعم و عطر آن به خورد همه مواد رود.

مرحله هشتم

در این مرحله برنج آبکش شده را با مقداری آب به مواد اضافه کنید و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش آید، بعد از جوشیدن، حرارت را کم کنید و زمان دهید تا سوپ خوب پخته شود.

مرحله نهم

وقتی همه مواد پخته شد و برنج کاملا له و شفته شد، سبزی سوپ را که از قبل شسته و ریز خرد و ساطوری کرده اید به سوپ اضافه و با مواد ترکیب کنید و اجازه دهید تا پخته شود.

مرحله دهم

وقتی سوپ برنج خوب جا افتاد و غلیظ شد مقداری آب لیموی تازه به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا با همه مواد مخلوط شود، سپس از روی حرارت بردارید. در آخر سوپ برنج را در ظرف مناسب بکشید و همراه با چند برگ نعناع و گیشنیز تزئین کنید و همراه با چند برش لیموی تازه سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.