طرز تهیه سوپ جو سفید

طرز تهیه سوپ جو سفید بدون مرغ طرز تهیه سوپ جو سفید بدون شیر طرز تهیه سوپ جو سفید با مرغ طرز تهیه سوپ جو سفید بدون شیر و خامه طرز تهیه سوپ سفید رستورانی طرز تهیه سوپ جو سفید با قارچ طرز تهیه سوپ جو سفید دونفره

سوپ جو سفید یکی از انواع سوپ های خوشمزه و اصیل ایرانی است که معمولا در رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ جو سفید در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جو۲ پیمانه
فیله مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱  عدد
سیر۲ حبه
هویج۴ عدد
شیر۳ لیوان
عصاره قلم۳ تکه
عصاره مرغ۱ تکه
قارچ۴۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
سبزی سوپ۴ قاشق چایخوری
چوب دارچین۱ تکه
ادویه کاری و زردچوبهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ جو سفید

مرحله اول

برای تهیه سوپ جو سفید خوشمزه در ابتدای کار جو را شسته و به همراه سیر، پیاز، چوب دارچین و مقداری زردچوبه و ادویه کاری درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس فیله مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا فیله مرغ را به قابلمه اضافه کرده و دو سوم قابلمه را پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم جو و فیله مرغ به مدت ۱ ساعت بپزند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان چوب دارچین را از قابلمه خارج کرده و مواد درون قابلمه را درون غذاساز می ریزیم، سپس چند پالس می زنیم تا سوپ کمی میکس شود. توجه داشته باشید سوپ کاملا له و پوره نشود.

مرحله چهارم

حالا مجددا سوپ را به قابلمه بر می گردانیم، سپس هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه هویج را به همراه عصاره قلم و عصاره مرغ به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در صورتی که سوپ بیش از حد سفت بود مقدار کمی آب به آن بیفزایید. حالا سبزی سوپ (گشنیز و جعفری) را شسته، سپس به صورت متوسط خرد کرده و به همراه شیر، نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم سوپ به مدت ۴۵ دقیقه بجوشد تا هویج کاملا پخته شود، سپس قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس کرده و به قابلمه می افزاییم. زمانی که سوپ جوش آمد مقداری سوپ به خامه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه سوپ و خامه هم دما شدند، آنرا به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خامه درون سوپ پخش شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و سوپ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.