طرز تهیه سوپ تره فرنگی

طرز تهیه سوپ تره فرنگی ساناز مینایی طرز تهیه سوپ تره فرنگی با جو طرز تهیه سوپ تره فرنگی مجلسی طرز تهیه سوپ تره فرنگی با قارچ طرز تهیه سوپ تره فرنگی با رب گوجه طرز تهیه سوپ تره فرنگی با جو پرک طرز تهیه سوپ تره فرنگی بدون شیر طرز تهیه سوپ تره فرنگی فرانسوی

سوپ تره فرنگی یکی از انواع سوپ های خوشمزه و سالم است که برای غذای بیمار بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ تره فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تره فرنگی۷۰۰ گرم
شیر۱ لیتر
کره۵۰ گرم
آرد۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد متوسط
فیله مرغ۴۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
استاک گوسالهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه سوپ تره فرنگی خوشمزه در ابتدای کار تره فرنگی ها را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله دوم

در ادامه تره فرنگی ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و درون یک تابه مناسب به همراه کره ریخته و روی حرارت ملایم کمی تفت می دهیم. پس از به جوش آمدن آب، تره فرنگی ها را به همراه استاک گوساله و فیله مرغ به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا پوست سیب زمینی را جدا کرده و با آب سرد تمیز می شوییم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم محتوی درون قابلمه به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا مواد کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت، زمانی که فیله های مرغ پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کمی خنک شوند، سپس آنها را به کمک چنگال ریش ریش کرده و درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه سیب زمینی آبپز شده را به همراه تره فرنگی درون غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا کاملا پوره شوند. حالا محتوی درون غذاساز را به همراه شیر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید برای اینکه سوپ لعاب دار شود می توانید به جای سیب زمینی از آرد استفاده کنید، برای این منظور آرد را درون یک تابه مناسب ریخته و به همراه مقداری کره تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد به سوپ می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا قابلمه را روی حرارت حرارت گذاشته و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند. پس از گذشت مدتی که سوپ ریز جوشید، فیله مرغ ریش ریش شده را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم سوپ به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد. ۱۰ دقیقه آخر پخت، خامه صبحانه را به همراه ۱ ملاقه از سوپ درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا خامه هم دمای سوپ شود.

مرحله نهم

در ادامه مخلوط خامه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خامه درون سوپ پخش شود. حالا اجازه می هیم سوپ به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله دهم

پس از اتمام پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم، سپس سوپ را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه مقداری آب لیمو ترش تازه، خامه و ساقه های سبز تره فرنگی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.