طرز تهیه سوپ گشنیز

طرز تهیه سوپ گشنیز بدون ماست طرز تهیه سوپ گشنیز برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ گشنیز با خامه فیلم طرز تهیه سوپ گشنیز طرز تهیه سوپ گشنیز با شیر طرز تهیه سوپ گشنیز و جعفری سوپ گشنیز نی نی سایت طرز تهیه سوپ گشنیز با دوغ

سوپ گشنیز یکی از انواع سوپ های خوشمزه و خوش طعم است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ گشنیز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور جو½ لیوان
هویج۱ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۴ حبه بزرگ
گشنیز تازه۱ لیوان
ماست۱ پیمانه
استاک مرغ۲ لیوان
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ گشنیز

مرحله اول

برای تهیه سوپ گشنیز خوشمزه در ابتدای کار بلغور را شسته و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا بلغور به خوبی پخته و لعاب پیدا کند.

مرحله دوم

حالا پوست هویج را جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس سیر و پیاز را همانند هویج به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن به آن می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس هویج را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا هویج کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا سیر را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس مواد سرخ شده را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه استاک مرغ را به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم سوپ به مدت ۲ ساعت بجوشد.

مرحله پنجم

در ادامه ماست را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا با دمای محیط هماهنگ شود. حالا گشنیز را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم و پس از گذشت ۲ ساعت به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم سوپ به مدت ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت بجوشد تا عطر گشنیز درون سوپ پخش شود. پس از گذشت این زمان ماست را به خوبی هم می زنیم تا رقیق شود، سپس مقداری سوپ به ماست می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه ماست را مخلوط می کنیم تا هم دمای سوپ شود، سپس به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در نهایت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.