طرز تهیه سوپ اسفناج

طرز تهیه سوپ اسفناج

سوپ اسفناج یکی از انواع سوپ های خوشمزه و سالم است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
هویج½ پیمانه
دال‌ عدس½ پیمانه
جو پرک½ پیمانه
اسفناج۴ پیمانه
آب۷ پیمانه
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ اسفناج

مرحله اول

برای تهیه سوپ اسفناج خوشمزه در ابتدای کار دال عدس را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم دال عدس به مدت ۱ روز درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان دال عدس را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به همراه هویج به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه روغن مایع را به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله پیاز خرد شده را به آن می افزاییم و تفت می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که پیاز سبک و شیشه‌ ای شد، سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه زردچوبه، پودر زنجبیل و مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا عطر سیر و ادویه ها آزاد شود.

مرحله چهارم

در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شده و کاملا سرخ شود. حالا هویج نگینی خورد شده را به همراه آب، جو پرک دال عدس به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله اسفناج را شسته و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم. حالا درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم سوپ بجوشد تا کاملا پخته و جا بیفتد.

مرحله ششم

زمانی که سوپ پخت، مقداری از آنرا درون ۱ کاسه جداگانه ریخته و با گوشتکوب برقی به خوبی میکس می کنیم، سپس مجددا به قابلمه می افزاییم. در نهایت مقداری آب لیمو ترش تازه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.