طرز تهیه ادویه پلو با مرغ

طرز تهیه ادویه پلو با مرغ , دستور پخت ادویه پلو با مرغ

ادویه پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ادویه پلو با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
سینه و ران مرغ۵۰۰ گرم
برنج۳ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد
پودر زیره۲ قاشق چایخوری
پودر دارچین و پودر گل سرخاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر جوزهندی و پودر هلاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز و فلفل سیاهاز هر کدام ½ قاشق چایخوری
زردچوبه، نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه ادویه پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه ادویه پلو خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و درون یک ظرف مناسب به همراه مقداری آب و ۲ قاشق چایخوری نمک می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه تکه های مرغ را درون تابه می چینیم.

مرحله سوم

در این مرحله دو طرف تکه های مرغ را به خوبی سرخ کرده، سپس مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و زعفران دم کرده به تابه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم. حالا ۱ لیوان آب به تابه اضافه کرده و درب آنرا می بندیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم گوشت سینه و ران مرغ کاملا پخته شده و سس آن غلیظ شود. حالا ادویه های پلویی که شامل پودر گل سرخ، پودر جوزهندی، پودر تخم گشنیز، پودر هل، پودر زیره و پودر دارچین می باشد را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا ادویه های پلویی را به خوبی مخلوط کرده تا یکدست شوند. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب بجوشد، سپس برنج را آبکش کرده و به قابلمه حاوی آب جوش می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ الی ۱۲ دقیقه درون آب جوش بجوشد تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت این مدت زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه پوست سیب زمینی را جدا کرده و به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته آن از بین برود. حالا مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و ورقه های سیب زمینی را درون آن می چینیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک لایه برنج درون قابلمه ریخته و مقداری از ادویه مخلوط شده را به صورت پخش روی آن می ریزیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن می گذاریم.

مرحله نهم

در ادامه کره را به همراه زعفران دم کرده درون یک تابه مناسب ریخته و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره کاملا ذوب شود، سپس مخلوط می کنیم را به صورت پخش روی برنج ریخته و درب آنرا با دم کنی می پوشانیم.

مرحله دهم

در این مرحله درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم ادویه پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این مدت، زمانی که ادویه پلو دم کشید، آنرا مخلوط کرده و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله تکه های سینه و ران مرغ پخته شده را درون ظرف روی ادویه پلو قرار می دهیم. در ادامه سس مرغ را درون یک ظرف کوچک می ریزیم، سپس در کنار ادویه پلو با مرغ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 28 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.