طرز تهیه دمی گوجه فرنگی

طرز تهیه دمی گوجه مجلسی طرز تهیه دمی گوجه بدون سیب زمینی طرز تهیه دمی گوجه برای دو نفر طرز تهیه دمی گوجه برای 4 نفر طرز تهیه دمی گوجه با سیب زمینی برای دو نفر طرز تهیه دمی گوجه سیب زمینی طرز تهیه دمی گوجه تصویری طرز تهیه دمی گوجه نی نی سایت

دمی گوجه فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفدارهای زیادی در بین مردم دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی گوجه فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
ران مرغ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۵ عدد متوسط
پیاز۲ عدد متوسط
سیب زمینی۱ عدد متوسط
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
ادویه کاری و نمکبه مقدار کافی
زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه دمی گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه دمی گوجه فرنگی خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و به همراه ۲ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای که روی برنج را بگیرد به کاسه آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله ران های مرغ را به همراه فلفل دلمه ای، ۱ عدد پیاز و مقداری ادویه کاری، نمک و فلفل قرمز درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا به اندازه ای که روی ران های مرغ را بگیرد به قابلمه آب اضافه کرده و روی حرارت می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت گذاشته، سپس به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

در این فاصله پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته آنها از بین برود. پس از سرخ شدن پیاز، سیب زمینی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی کمی سرخ شود، سپس گوجه فرنگی ها را شسته و پوست شان را جدا می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را به صورت ریز خرد کرده و به تابه می افزاییم، سپس مقداری نمک و زردچوبه به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوجه فرنگی کاملا سرخ شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. پس از گذشت ۴۵ دقیقه ران های مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کرده و پس از آن برنج خیس خورده را آبکشی می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه آب مرغ درون قابلمه را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف شود، سپس به همراه برنج و محتوی درون تابه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم آب مرغ تبخیر شود.

مرحله هشتم

در این فاصله مقداری زعفران دم کرده، ¼ فنجان آب و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و مخلوط زعفران دم کرده را به صورت پخش درون آن می ریزیم.

مرحله نهم

حالا ران های مرغ پخته شده را درون قابلمه با فاصله از هم می چینیم، سپس مجددا مقداری زعفران دم کرده روی آنها می ریزیم. زمانی که آب اضافی برنج کشیده شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را با کفگیر درون قابلمه حاوی ران مرغ می ریزیم.

مرحله دهم

در نهایت درب قابلمه را دم کنی پوشانده و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم دمی گوجه فرنگی به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت دم بکشد. پس از گذشت این زمان دمی گوجه را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.