طرز تهیه دمی بلغور با مرغ

طرز تهیه دمی بلغور با مرغ , دستور پخت دمی بلغور با مرغ

دمی بلغور با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و و محلی بوشهری است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمی بلغور با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
بلغور پلویی۴ پیمانه
پیاز۱ عدد
فلفل سبز و قرمز۲ عدد
زنجبیل تازه۱ تکه
سیر۶ حبه
هل۲ دانه
میخک و دانه فلفل سیاهبه مقدار کافی
ادویه ۴ قلم و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی
زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار کافی
 پودر رازیانه و پودر گل سرخبه مقدار کافی
پودر تندوری و پودر زعفرانبه مقدار کافی

طرز تهیه دمی بلغور با مرغ

مرحله اول

برای تهیه دمی بلغور با مرغ خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم کمی گرم شود.

مرحله دوم

حالا مقداری زردچوبه، ادویه کاری، ادویه چهار قلم، پودر رازیانه، پودر گل سرخ، پودر تخم گشنیز، پودر تندوری، پودر زعفران، دانه فلفل سیاه، هل، میخک، ۱ حبه سیر، زنجبیل تازه، نمک، فلفل سبز و فلفل قرمز را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا ادویه ها را به خوبی تفت می دهیم تا عطر آنها آزاد شود، سپس سینه و ران های مرغ را به همراه پیاز خرد شده به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ مرغ ها عوض شود و ادویه ها به خورد سینه و ران مرغ بروند.

مرحله چهارم

در ادامه به اندازه‌ ای که روی سینه و ران های مرغ را بگیرد به قابلمه آب جوش اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش با حرارت متوسط بپزند. پس از گذشت این زمان گوشت های مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا بلغور را می شوییم و به آب مرغ درون قابلمه می افزاییم، سپس اجازه دهیم کاملا پخته و آب اضافی اش تبخیر شود. در صورت کمبود آب می توانید مقداری آب جوش اضافه کنید. در ادامه گوشت های مرغ را روی بلغور می چینیم.

مرحله ششم

حالا روی آن حبه های سیر را گذاشته و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی آن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم بلغور روی حرارت ملایم بماند تا کاملا دم بکشد. در نهایت دمی بلغور را به همراه ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.