طرز تهیه خورش کاری مرغ

طرز تهیه کاری مرغ با ماست طرز تهیه خورش کاری با ماست طرز تهیه مرغ با ادویه کاری طرز تهیه خورش کاری با مرغ رزا منتظمی طرز تهیه خورش کاری با مرغ و خامه طرز تهیه کاری مرغ هندی طرز تهیه خورش کاری کره ای طرز تهیه مرغ کاری تایلندی

خورش کاری مرغ یکی از انواع خورش های خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن به کشور هند باز می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کاری مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۵ حبه
گوجه فرنگی۵ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
شنبلیله۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز۱٫۵ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و ادویه کاریاز هر کدام ۱ قاشق غذاخوری
گراماسالا و پودر زنجبیلاز هر کدام ۱ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش کاری مرغ

مرحله اول

برای طرز تهیه خورش کاری مرغ خوشمزه در ابتدای کار گوشت مرغ را شسته و به صورت خورشتی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا سیرها را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه نصف سیر  را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه، فلفل قرمز، آب لیمو ترش تازه به کاسه افزوده و مخلوط می کنیم تا گوشت مرغ طعم دار شود، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و درون یخچال می گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم تکه های مرغ به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا مزه دار شوند. در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود، سپس سیر باقی مانده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر آن آزاد شود. حالا پودر زنجبیل، گراماسالا و ادویه کاری را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود، سپس گوجه فرنگی ها را شسته و پوست شان را جدا می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه افزوده و به خوبی تفت می دهیم تا گوجه فرنگی و رب سرخ شوند. در ادامه درب تابه را بسته و اجازه می دهیم گوجه فرنگی پخته و به روغن بیفتد. پس از گذشت ۲۰ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کمی از دمای سس گوجه فرنگی کاسته شود، سپس سس را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا تکه های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و به تابه می افزاییم، سپس به خوبی سرخ می کنیم تا دو طرف شان طلایی شود. در ادامه سس گوجه فرنگی را درون تابه ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

زمانی که سس با تکه های مرغ ترکیب شد، ۱ فنجان آب به تابه افزوده و درب آنرا می بندیم، سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته و جا بیفتد. حالا خامه را با چنگال مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه خامه صبحانه را به همراه کره به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خامه درون خورش پخش شود. زمانی که مواد خورش با هم ترکیب شدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله خورش کاری مرغ را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و مقداری جعفری خرد شده به عنوان تزیین روی آن می ریزیم. در نهایت این خورش خوشمزه و تند را به همراه پلو و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.