طرز تهیه خورش مرغ و قارچ

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ با شیر خورش مرغ و قارچ با رب انار فیلم طرز تهیه خورش قارچ و مرغ خورش مرغ و قارچ و فلفل دلمه خورش مرغ و قارچ و هویج

خورش مرغ و قارچ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم به سلیقه خود آنرا با ترکیبات متنوعی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش مرغ و قارچ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۴ تکه
قارچ۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
جعفری۱۰۰ گرم
آبغوره۲ قاشق غذاخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
آویشن۱ قاشق چایخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه خورش قارچ و مرغ مجلسی در ابتدای کار تکه های گوشت مرغ را با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه طعم دار می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، تکه های گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم و تمام قسمت هایشان را به صورت یکدست سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ ها را تمیز می کنیم و می شوییم، سپس داخل همان تابه کمی روغن می ریزیم و قارچ ها را نیز کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند. در ادامه قارچ ها را نیز پس از سرخ کردن از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در همان تابه به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پاپریکا را به همراه آویشن، پودر سیر و رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. در ادامه ۲ لیوان آب جوش به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا تکه های مرغ را به همراه قارچ و جعفری خرد شده به تابه اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا مرغ به طور کامل بپزد. پس از اینکه حدود نصف فنجان آب درون تابه باقی ماند، آبغوره را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود و بهتر از جازه دهیم به خوبی جا بیفتد سپس آنرا سرو کنیم. در نهایت پس از اینکه خورش به روغن افتاد، آنرا درون ظرف سرو می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.