طرز تهیه مالاوابیج

طرز تهیه مالاوابیج مرغ , دستور پخت مالاوابیج گیلانی

مالاوابیج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی شمال کشورمان است که طرفدارهای زیادی در بین مردم گیلان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مالاوابیج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴ تکه
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
رب انار ترش۱ قاشق غذاخوری
آب جوشبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه مالاوابیج

مرحله اول

برای تهیه مالاوابیج خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران های مرغ را درون یک کاسه مناسب ریخته و به آن مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه افزوده و با یکدیگر مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله دوم

حالا کاسه را به مدت ۲ ساعت درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم سینه و ران های مرغ مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سینه و ران های مرغ را درون تابه می چینیم و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. پس از اینکه دو طرف تکه های مرغ کاملا سرخ شدند، آنها را از تابه خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع به همان تابه که تکه های سینه و ران مرغ را سرخ کردیم می افزاییم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله سیرها را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به تابه می افزاییم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱ دقیقه زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد و رنگ آن باز شد، رب انار را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و ۱ لیوان آب جوش به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم سس روی حرارت بماند تا بجوشد، سپس تکه های سینه و ران مرغ را درون یک قابلمه مناسب می چینیم و سس به جوش آمده را به صورت پخش درون قابلمه روی سینه و ران های مرغ می ریزیم.

مرحله هشتم

در صورت داشتن گمج بهتر است مالاوابیج را درون آن درست کنید که باعث لعاب بیشتر غذا می شود. حالا اجازه می دهیم مالاوابیج به مدت ۱ ساعت روی حرارت بماند تا گوشت مرغ کاملا پخته و غذا جا بیفتد.

مرحله نهم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام پخت مالاوابیج درب قابلمه را باز گذاشته و اجازه می دهیم روی آن روغن بیفتد. پس از گذشت این زمان مالاوابیج را درون یک ظرف مناسب ریخته، سپس آنرا به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 25 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.