طرز تهیه مرغ ترش تهرانی

طرز تهیه مرغ ترش ساده طرز تهیه مرغ ترش مازندرانی طرز تهیه مرغ ترش تهرانی مرغ ترش اصلی طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزی طرز تهیه مرغ ترش با آبلیمو طرز تهیه مرغ ترش شیرازی طرز تهیه مرغ ترش با رب گوجه

مرغ ترش یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که در شهرهای مختلف با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ ترش تهرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴ تکه
لپه۱ پیمانه
پیاز۱ عدد بزرگ
تخم مرغ۲ عدد
سیر۵ حبه
جعفری، نعناع و گشنیز۴۰۰ گرم
آب نارنج یا آب غورهبه مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ ترش تهرانی

مرحله اول

برای تهیه مرغ ترش مجلسی ابتدا لپه را از چند ساعت قبل درون یک کاسه آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورد تا نفخ اش گرفته شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به همراه مقداری روغن به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا به صورت یکدست سرخ شوند.

مرحله سوم

حالا لپه را آبکشی می کنیم و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه ای آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد درون قابلمه باشد.

مرحله چهارم

در همین حین سبزیجات را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و سبزی ها را بدون روغن تفت می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شد. در ادامه مقداری روغن اضافه کرده و سبزی ها را سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزی سرخ شده را به قابلمه خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد خورش به طور کامل بپزند. پس از اینکه آب درون قابلمه کم شد و لپه و مرغ به طور کامل پختند، زعفران دم کرده را به همراه آب نارنج و مقداری نمک اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ ها را درون یک کاسه می شکنیم و با چنگال به خوبی ترکیب می کنیم، سپس به خورش اضافه کرده و اجازه می دهیم تخم مرغ ها ببندند. در نهایت خورش را مخلوط می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست در خورش پخش شوند.

مرحله هفتم

پس از اضافه کردن تخم مرغ ها، حدود ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم خورش روی حرارت بماند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در نهایت خورش را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه کته یا برنج ساده سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.