طرز تهیه خورش اناربیج

طرز تهیه خورش اناربیج

خورش اناربیج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی شمال کشورمان است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش اناربیج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گردو خرد شده۲ فنجان
رب انار ترش۱ قاشق غذاخوری
مخلوط گشنیز و نعنا۱٫۵ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد بزرگ + ۱ عدد کوچک
سیر۱ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده گوساله۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
دلار۱ قاشق مرباخوری
آرد۳ قاشق غذاخوری
دانه اناربه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش اناربیج

مرحله اول

برای تهیه خورش اناربیج خوشمزه در ابتدای کار گردو خرد شده را درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا گردو کاملا پودر شده و به روغن بیفتد. حالا سیر و پیاز بزرگ را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا گردو را به همراه سیر، پیاز، نصف قاشق رب انار، رب گوجه فرنگی و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ ساعت روی حرارت بماند تا جا بیفتد. در بین پخت چند مرتبه یخ به قابلمه اضافه کرده تا به گردو شوک وارد شده و روغن بیندازد. در ادامه گشنیز و نعنا را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان سبزی خرد شده را به همراه دلار به قابلمه اضافه می کنیم و مخلوط کرده، سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد. در این فاصله پیاز کوچک را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز، آرد، تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شده و گوشت کاملا منسجم شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. حالا از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و قلقلی می کنیم، سپس درون تابه گذاشته و به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قلقلی های سرخ شده را روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه کوفته ها را درون قابلمه گذاشته و اجازه می دهیم خورش به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و خورش را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس مقداری دانه انار به صورت پخش روی خورش می ریزیم. در نهایت خورش را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.