طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ

طرز تهیه فسنجان با مرغ برای ۱۰ نفر طرز تهیه فسنجان با مرغ برای 4 نفر طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی طرز تهیه فسنجان با مرغ برای 2 نفر طرز تهیه فسنجان شمالی با گوشت طرز تهیه خورشت فسنجان کرمانی عکس خورشت فسنجان با مرغ طرز تهیه فسنجون مجلسی

خورشت فسنجان با مرغ یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴ تکه
گردوی آسیاب شده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب انار۳ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب سرد۸ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
چوب دارچین۱ تکه
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورشت فسنجون با مرغ ابتدا ۲ قاشق غذاخوری روغن داخل یک کاسه کوچک می ریزیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک، ۱ قاشق چایخوری زردچوبه و نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ادویه ها را با روغن ترکیب می کنیم، سپس تکه های مرغ را درون یک سینی می چینیم و ترکیب ادویه و روغن را روی گوشت مرغ ماساژ می دهیم. در ادامه سینی را کنار می گذاریم تا ادویه ها به خورد گوشت مرغ بروند.

مرحله سوم

حالا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در ادامه مغز گردوی آسیاب شده را به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه با حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم.

مرحله پنجم

هر چقدر گردو را بیشتر تفت دهیم، رنگ فسنجان تیره تر خواهد شد. البته هنگام تفت دادن گردو باید مراقب باشیم، چون خیلی زود می سوزد. در ادامه ۲ لیوان آب سرد و در صورت تمایل چند قالب کوچک یخ به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

آب سرد و یخ باعث ایجاد شوک در مغز گردو می شوند و به همین دلیل خورش در پایان پخت، روغن بیشتری می اندازد. در همین حین یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از اینکه روغن داغ شد،  تکه های مرغ را به تابه اضافه کرده و تمام قسمت هایشان را به صورت یکدست سرخ می کنیم. توجه داشته باشید که اگر تکه های مرغ را به خوبی سرخ نکنیم، در هنگام پخت خورش از هم باز می شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه تکه های گوشت مرغ را به طور کامل سرخ کردیم، آنها را به همراه رب انار، شکر، چوب دارچین و یک لیوان آب سرد به قابلمه اضافه می کنیم. حالا هر ۳۰ دقیقه یک بار مقداری آب سرد به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

خورش فسنجان هم مانند دیگر غذاهای سنتی ایرانی، هر چقدر بیشتر روی حرارت بماند، در پایان خوشمزه تر خواهد شد. در پایان نمک و فلفل خورش را اندازه کرده، سپس آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.