طرز تهیه نان سمولینا

طرز تهیه نان سمولینا , دستور پخت نان سمولینا

نان سمولینا یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سمولینا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان سمولینا
آرد سفید۴ پیمانه
آرد سمولینا۲ پیمانه
خمیر مایه فوری۳ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
آب ولرم۲ پیمانه
مواد لازم نان سمولینا
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان سمولینا

مرحله اول

برای تهیه این نان سمولینا خوشمزه در ابتدای کار آرد سمولینا را درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس آرد سفید را درون کاسه الک می کنیم. حالا نمک را به همراه شکر و روغن زیتون به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آب ولرم را به کاسه اضافه کرده، سپس با پره های مخصوص خمیر، خمیر را با همزن برقی به مدت ۵ الی ۸ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند. در صورتی که همزن خمیرزن در دسترس ندارید خمیر را با دست ورز داده، سپس زمان ورز دادن را افزایش دهید.

مرحله چهارم

پس از اتمام زمان استراحت خمیر، آنرا ورز می دهیم و به ۲ چانه یکسان تقسیم کرده، سپس هر چانه را به ۳ قسمت هم اندازه تقسیم می کنیم. حالا تمام چانه های خمیر را روی سطح کار می کشیم تا رول شوند.

مرحله پنجم

در ادامه خمیرهای رول شده را ۳ به ۳ به صورت گیس می بافیم و انتهای آنها را جمع می کنیم. حالا درون و دیواره های قالب لوف را با کاغذ روغنی می پوشانیم،سپس یکی  از خمیرها را درون قالب قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر گیس شده باقی مانده را درون سینی قرار می دهیم. در ادامه خمیرها را با کیسه فریزر چرب شده می‌ پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه دیگر استراحت کنند.

مرحله هفتم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس روی خمیرها را با مخلوط شیر و زرده تخم مرغ رومال می کنیم و مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا سینی و قالب را طبقه وسط فر گذاشته، سپس اجازه می دهیم نان ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی نان ها طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله نهم

زمانی که روی نان ها طلایی و خوشرنگ شدند، سینی و قالب را از فر خارج کرده، سپس بلافصله آنها را از قالب و سینی جدا می کنیم تا خنک شوند. در نهایت نان ها را به همراه کره، شکلات صبحانه، مربا و … سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 28 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.