طرز تهیه نان صبحانه

طرز تهیه نان صبحانه فوری طرز تهیه نان صبحانه با شیر طرز تهیه نان خانگی فوری طرز تهیه نان صبحانه بدون خمیر مایه فیلم طرز تهیه نان صبحانه طرز تهیه نان صبحانه ترکی انواع نان صبحانه انواع نان صبحانه ایرانی

نان صبحانه از نان های پرمصرف در جهان است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان صبحانه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آردحدود ۴ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
روغن۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
شیر یا آب ولرم۱ پیمانه
شکر½ پیمانه
مواد شربت
شکر۱ پیمانه
آب½ پیمانه
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان صبحانه

مرحله اول

برای تهیه نان صبحانه مجلسی ابتدا شربت را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم شکر به طور کامل ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله گلاب و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم شربت کمی غلیظ شود، سپس آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه به سراغ آماده کردن نان می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور شیر یا آب ولرم را به همراه خمیر مایه فوری و ۱ قاشق غذاخوری از شکر درون یک کاسه با هم ترکیب می کنیم، سپس روی درب کاسه را می پوشانیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه شکر، وانیل، روغن و خمیر مایه عمل آمده داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا بافت مواد یکدست شود. در ادامه آرد را به صورت کنترل شده روی مواد الک می کنیم.

مرحله پنجم

در حین اضافه کردن آرد، مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست شکل بگیرد که به دست نچسبد. پس از اینکه دیگر خمیر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف کرده و سطح کار را آردپاشی می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به سطح کار منتقل کرده و ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیر یکدست شود. در ادامه یک کاسه مناسب را با روغن چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را به مدت یک تا دو ساعت در فضای آشپزخانه استراحت می دهیم تا حجمش دو برابر شود. پس از اینکه حجم خمیر تقریبا دو برابر شد، آنرا به چونه های کوچک به اندازه کمی کوچکتر از نارنگی تبدیل می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با روغن چرب می کنیم، سپس چونه ها را درون قالب در کنار هم می چینیم و روی قالب را می پوشانیم تا چونه ها به مدت ۱۵ دقیقه دیگر استراحت کنند و کمی ور بیایند.

مرحله نهم

در همین حین فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه روی خمیر را با ترکیب زرده تخم مرغ و زعفران رومال کرده و به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان کاملا طلایی شود. در ادامه نان را از فر خارج کرده و شربت را اضافه می کنیم. پس از اینکه شربت به خورد نان رفت، آنرا از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 27 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.