طرز تهیه نان شیر

طرز تهیه نان شیر طرز تهیه نان با شیر بدون فر طرز تهیه نان شیر دزفولی طرز تهیه نان شیر فرانسوی

نان شیر یکی از انواع نان های خوشمزه خاورمیانه است که با مواد و رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شیر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لاز نان شیر
آرد نان فانتزی۳۷۵ گرم
خمیر مایه فوری۴ گرم
شیر پر چرب۲۷۵ گرم
شکر دانه ریز۴۵ گرم
کره۳۰ گرم
نمک۴ گرم

طرز تهیه نان شیر

مرحله اول

برای تهیه نان شیر خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مواد با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا ۲۵۰ گرم از شیر پر چرب را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خمیر مایه فوری را به همراه شکر به شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه نمک درون مخلوط شیر می ریزیم و خوب ورز می دهیم، سپس شیر باقی مانده را کم کم به خمیر اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم. در ادامه کره را به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم و چند بار روی سطح کار می کوبیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه درون کاسه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را به صورت یک تکه چانه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را درون کاسه قرار می دهیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را روی سطح کار منتقل می کنیم. در ادامه خمیر را به اندازه های دلخواه برش می ریزیم، سپس چانه می گیریم.

مرحله هفتم

در این مرحله چانه ها را با فاصله از هم درون قالب قرار می دهیم، سپس روی آن ها را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه روی چانه ها را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نان به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

مرحله نهم

در این مرحله یک کاسه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس درون فر قرار می دهیم تا باعث رطوبت درون فر شود و نان را لطیف و نرم تر کند. در ادامه پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم نان خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت نان شیر را از قالب خارج می کنیم، سپس روی توری قرار می دهیم تا به طور کامل خنک شود. در آخر نان را به صورت دلخواه برش می زنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه مربا یا نوتلا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.