طرز تهیه نان نارگیلی

طرز تهیه نان نارگیلی یزدی مرحله به مرحله خانم احدی

نان نارگیلی یکی از انواع نان های خوشمزه و لذیذ است که به دلیل وجود نارگیل درون رسپی آن طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر نان
شیر ولرم¾ پیمانه
شکر۳ قاشق غذاخوری
خمیر مایه۱ قاشق چایخوری
آرد قنادی۳ پیمانه
شیر خشک قنادی۱ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق چایخوری
کره۵۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
مواد لازم برای فیلینگ
پودر نارگیل½ پیمانه
شکر۳ قاشق غذاخوری
کره۳ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
اسانس وانیل۱ قاشق چایخوری
زردچوبهنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه نان نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه شیر ولرم و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس روی آنرا با یک درپوش می پوشانیم تا خمیر مایه به مدت ۵ دقیقه استراحت کند و به عمل بیاید.

مرحله دوم

در ادامه آرد قنادی را به همراه شیر خشک درون الک ریخته، سپس درون کاسه همزن الک می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه کره ذوب شده و نمک به کاسه اضافه کرده و خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با همزن خمیر به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شود. پس از گذشت این زمان خمیر را چانه می گیریم، سپس درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه روی کاسه حاوی خمیر را با سلفون یا درپوش می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. حالا به سراغ درست کردن مواد فیلینگ می رویم.

مرحله پنجم

برای این منظور پودر نارگیل را به همراه شکر، کره ذوب شده، زرده تخم‌ مرغ، اسانس وانیل و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با قاشق به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا مواد فیلینگ را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا مجددا ورز می دهیم تا پف اضافی اش گرفته شود، سپس آنرا به ۸ چانه مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی سطح کار را آرد پاشی کرده و چانه ها را روی آن قرار می دهیم، سپس با کمک وردنه چانه ها را به صورت مستطیلی باز می کنیم. در ادامه یک طرف خمیر مقداری از مواد فیلینگ ریخته و کاملا پخش می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قسمت خالی خمیر را روی مواد فیلینگ گذاشته و می پوشانیم، سپس با کاتر ۳ برش عمودی روی خمیر ایجاد می کنیم و دو طرف خمیر را به صورت مخالف نسبت به هم می پیچانیم و خمیر را گره می زنیم.

مرحله نهم

در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرها را با فاصله از هم درون سینی می چینیم. حالا روی خمیرها را با کیسه فریزر چرب شده پوشانده و اجازه می دهیم خمیرها برای بار دوم به مدت ۱ ساعت استراحت کنند.

مرحله دهم

حالا ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه روی خمیرها را با مخلوط زرده تخم مرغ و شیر رومال کرده و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در ادامه اجازه می‌ دهیم نان ها به مدت ۲۲ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۵ دقیقه گریل شوند تا روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.