طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر

طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر تصویری نکات مهم در تهیه مرغ شکم پر بدون فر طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه روی گاز

مرغ شکم پر بدون فر یکی از انواع غذاهای مجلسی و اصیل ایرانی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای مرینیت مرغ
مرغ کامل۱ کیلو و ۲۰۰ گرم
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
سیر۴ حبه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و پاپریکابه مقدار کافی
مواد لازم برای شکم مرغ
پیاز۱ عدد
مغز گردو½ لیوان
زرشک۴ قاشق غذاخوری
رب انار۱ قاشق غذاخوری
آلو و برگ قیسیبه مقدار کافی
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
رب انار۱ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
آب جوش۴ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر

مرحله اول

برای تهیه مرغ شکم پر بدون فر به روش مجلسی در ابتدای کار مرغ را مزه دار می کنیم، برای این منظور زعفران دم کرده را به صورت پخش روی مرغ ریخته و به مدت ۲ دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا مرغ زعفرانی شود.

مرحله دوم

حالا پیازها را به صورت خلالی نازک خورد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری زعفران دم کرده، آب لیموترش تازه، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیر را به صورت خلالی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد مرینیت را درون شکم مرغ ریخته و مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس مابقی مواد مرینیت را روی مرغ می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون و می پوشانیم، سپس درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت استراحت کند تا مزه ها به خورد آن بروند. پس از گذشت این زمان مواد میانی را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پس از گرم شدن بلافاصله پیازهای خرد شده را به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس مغز گردو خرد شده را به همراه زرشک، رب انار و مقداری آلو، برگ قیسی، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا مواد سرخ شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز درون مرغ را کاملا خارج کرده، سپس از مواد میانی شکم مرغ را کاملا پر می کنیم و با نخ و سوزن کاملا می دوزیم تا مواد خارج نشوند. در ادامه ران و بال های مرغ را با نخ کاملا می بندیم تا حین پخت باز نشوند.

مرحله هشتم

حالا به سراغ درست کردن سس می رویم برای این منظور رب گوجه فرنگی را به همراه رب انار و مقداری زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه به همراه ۲ لیوان از مقدار آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار دهیم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه مرغ را درون تابه گذاشته و به خوبی سرخ می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا کره را به قابلمه اضافه کرده و مرغ شکم پر را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس سس را به همراه چند عدد آلو روی مرغ ریخته و آب جوش باقی مانده را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را می بندیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت درون سس بجوشد تا کاملا پخته شود و سس غلیظ شود. پس از گذشت این زمان مرغ را از قابلمه خارج کرده و درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 17 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.