طرز تهیه مرغ لونگی

طرز تهیه مرغ لونگی در قابلمه طرز تهیه مرغ لونگی آستارا فیلم طرز تهیه مرغ لونگی سبزی مرغ لونگی عکس مرغ لونگی طرز تهیه لونگی خالی طرز تهیه لونگی مرغ و بادمجان طرز تهیه لونگی با مرغ تکه ای

مرغ لونگی یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار شمالی است که با دستورها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ لونگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ متوسط۱ عدد
رب آلوچه ترش۳ قاشق غذاخوری
رب انار ترش۴ قاشق غذاخوری
دانه انار ترش۴ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط۳ عدد
مغز گردو۱۰۰ گرم
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ لونگی

مرحله اول

برای تهیه مرغ لونگی خوشمزه ابتدای کار ۲ قاشق رب آلوچه را به همراه ۲ قاشق رب انار درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس در صورت سفت بودن با مقداری آب جوش مخلوط می کنیم تا کاملا رقیق و ترکیب شود. در ادامه نمک و فلفل سیاه را به مخلوط رب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط رب انار را روی تمام سطح مرغ می مالیم تا مرغ به رب انار آغشته شود. در ادامه مرغ مزه دار شده را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس روی آن را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان مغز گردو را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا مغز گردو کاملا پودر شود. در ادامه برای مواد درون مرغ ابتدا باقی مانده رب انار را به همراه رب آلوچه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گردوی پودر شده را به همراه دانه های انار، نمک و فلفل سیاه به مخلوط رب اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه پوست ۲ عدد پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز رنده شده را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن به طور کامل خارج شود، سپس به مخلوط مواد درون مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرجله ششم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه مخلوط رب انار را درون مرغ می ریزیم، سپس شکم آن را با نخ و سوزن می دوزیم. در ادامه پوست باقی مانده پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم و درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مرغ لونگی را درون سینی فر روی پیاز های حلقه ای قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه درجه فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مرغ به مدت ۲ ساعت به طور کامل پخته شود.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم مرغ به مدت ۵ دقیقه گریل شده تا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان مرغ لونگی را از فر خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.