طرز تهیه مرغ بریان

طرز تهیه مرغ بریان بدون فر طرز تهیه مرغ بریان در توستر طرز تهیه مرغ بریان در دیگ طرز تهیه مرغ بریان در فر خانگی طرز تهیه مرغ بریان در مایکروفر طرز تهیه مرغ بریان در جوجه گردان طرز تهیه مرغ بریان رستورانی فیلم طرز تهیه مرغ بریان در فر با جوجه گردان

مرغ بریان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی است که در خاورمیانه طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ بریان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ کامل۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
هویج۲ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
لیمو ترش تازه۱ عدد
نمک، پودر سیر و پودر گوجهبه مقدار کافی
پولبیبر، پاپریکا و فلفل قرمزبه مقدار کافی
رزماری و گرام ماسالابه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ بریان

مرحله اول

برای تهیه مرغ بریان خوشمزه در ابتدای کار مرغ را شسته، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه با یک چاقوی تیز قسمت های مختلف مرغ شکاف ایجاد می کنیم تا گوشت مرغ کاملا پخته شود.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک، پودر سیر، پودر گوجه فرنگی، پولبیبر، پاپریکا و فلفل قرمز روی مرغ ریخته و به مدت ۵ دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد مرغ بروند. حالا مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه آب لیمو ترش تازه را به صورت پخش رویه مرغ ریخته و مجددا ماساژ می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مرغ استراحت کند و طعم دهنده ها به خورد آن بروند.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به همراه سیر به صورت درشت خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پوست هویج و سیب زمینی را جدا کرده وپس از شستن به صورت دلخواه خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه رزماری را به همراه پاپریکا، گرام ماسالا، نمک، روغن زیتون و فلفل قرمز به کاسه افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس کاسه را با سلفون پوشانده و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳ ساعت فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس مرغ را از یخچال خارج کرده و از قسمت شکم درون شیفون قالب میان تهی قرار می دهیم حالا مخلوط سبزیجات را اطراف مرغ می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه قالب را درون سینی فر گذاشته و حدود ۴ لیوان آب به سینی اضافه می کنیم، سپس سینی را طبقه پایین فر گذاشته و اجازه می دهیم مرغ به مدت ۷۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا مغز پخت و طلایی شود.

مرحله هشتم

در حین کار قالب را درون سینی می چرخانیم تا همه قسمت های مرغ پخته شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده تا مرغ طلایی و خوشرنگ شود، سپس قالب را از فر خارج کرده و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.