طرز تهیه فیله استریپس

طرز تهیه فیله استریپس پولکی طرز تهیه فیله استریپس نی نی سایت طرز تهیه فیله استریپس در فر طرز تهیه فیله استریپس رستورانی ویدیو طرز تهیه فیله استریپس علت سفت شدن فیله استریپس طرز تهیه استریپس مرغ با پودر سوخاری طرز تهیه فیله استریپس با پودر پانکو

فیله استریپس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فیله استریپس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۸۰۰ گرم
آرد گندم۵۰۰ گرم
آب و یخبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و قرمزبه مقدار کافی
پاپریکا، پودر سیر و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه فیله استریپس

مرحله اول

برای تهیه فیله استریپس به روش خانگی در ابتدای کار فیله های مرغ را به صورت ورقه ای خرد کرده، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقداری پاپریکا، پودر سیر و پودر آویشن به همراه یک سوم لیوان آب سرد به کاسه اضافه کرده و به مدت دو دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا فیله های مرغ مزه دار شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله کاسه را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا فیله های مرغ استراحت کرده و مزه ها به خورد آن بروند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج کرده و آرد گندم را درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری نمک به همراه فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و پودر سیر به ظرف حاوی آرد گندم اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس فیله های مرغ مزه دار شده را درون مخلوط آرد می غلطانیم.

مرحله پنجم

زمانی که سطح فیله های مرغ به آرد آغشته شد، آنها را درون آب و یخ قرار داده و مجددا درون مخلوط آرد می غلتانیم تا سطح فیله های مرغ پوشش دهد. در ادامه فیله های آغشته به آرد را درون آب و یخ قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا فیله های مرغ را بلافاصله از مخلوط آب و یخ خارج کرده، سپس مجددا درون مخلوط آرد قرار می دهیم. در ادامه فیله های مرغ را بین دو دست گذاشته و به خوبی ماساژ می دهیم تا سطح فیله‌ ها پولکی شکل شود.

مرحله هفتم

حالا فیله های مرغ را به همین صورت آماده کرده و کنار می گذاریم، سپس به اندازه ای که فیله ها درون آن شناور بمانند روغن مایع به قابلمه می افزاییم و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هشتم

زمانی که روغن داغ شد، فیله های مرغ را درون روغن انداخته و بلافاصله حرارت را ملایم می کنیم تا مغز پخت شوند، سپس اجازه می دهیم فیله‌ های استریپس به مدت ۳ تا ۴ دقیقه درون روغن بمانند تا کاملا سرخ شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که فیله های استریپس به خوبی سرخ و پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تا روغن اضافی شان کاملا خارج شود.

مرحله دهم

پس از اینکه روغن اضافی فیله های استریپس خارج شد، آنها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با گوجه گیلاسی تزیین کرده، سپس به دلخواه با سس مخصوص و سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.