طرز تهیه پیاز سوخاری

طرز تهیه پیاز سوخاری رستورانی طرز تهیه پیاز سوخاری پفکی دانلود طرز تهیه پیاز سوخاری طرز تهیه پیاز سوخاری در فر طرز تهیه پیاز سوخاری ساده فیلم طرز تهیه پیاز سوخاری طرز تهیه پیاز سوخاری با دلستر طرز تهیه پیاز سوخاری با پودر سوخاری

پیاز سوخاری یکی از سوخاری بسیار خوشمزه و جدید بین المللی است که با روش های بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیاز سوخاری خوشمزه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۲ عدد
آرد۱٫۵ پیمانه
پودر سوخاری۱ پیمانه
آب گازدار یا ماءالشعیر۱ پیمانه
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار کافی

طرز تهیه پیاز سوخاری

مرحله اول

برای تهیه پیاز سوخاری ابتدا یک پیمانه از آرد را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر سیر را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آب گازدار یا ماءالشعیر بدون طعم را اضافه می کنیم، سپس با همزن مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه باقیمانده آرد را داخل یک کاسه می ریزیم و مقداری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پودر سوخاری را هم درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه پیازها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم. توجه داشته باشید که پیازها را نباید خیلی نازک برش بزنیم و حداقل باید عرض شان نیم سانتی متر باشد.

مرحله چهارم

در این مرحله پیازهای حلقه ای را ابتدا درون آرد ساده می غلطانیم تا کاملا به آرد آغشته شوند، سپس درون ترکیب آرد و ماءالشعیر می اندازیم و بلافاصله در پودر سوخاری می غلطانیم تا به طور کامل با پودر سوخاری پوشش داده شوند.

مرحله پنجم

به همین ترتیب تمام پیازها را آماده می کنیم و درون یک سینی می چینیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که پیازها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله ششم

حرارت زیر تابه باید خیلی کم باشد، اما باید اجازه دهیم روغن به طور کامل داغ شود تا پیازها به خوبی پفکی شوند. در ادامه پیازها را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم یک سمت شان به خوبی طلایی شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پیازها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود، سپس از روغن خارج کرده و درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله هشتم

اگر بخواهیم پیاز سوخاری ما، مانند رستوران ها و فست فودها خشک و کریپسی شود، باید حتما روغن اضافی آنرا به طور کامل بگیریم. در پایان پیازها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 31 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.