طرز تهیه کوکوی بادکوبه

طرز تهیه کوکوی بادکوبه مجلسی طرز تهیه بادکوبه با مرغ طرز تهیه کوکو بادکوبه کوکو مرغ شمالی کوکوی بادکوبه گیلانی طرز تهیه بادکوبه بدون فر فیلم طرز تهیه بادکوبه طرز تهیه کوکو بادکوبه با گوشت چرخ کرده کوکو بادکوبه دونفره

کوکوی بادکوبه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی ایرانی است که اصالت آن به شمال کشورمان تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی بادکوبه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۸ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایع و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی بادکوبه

مرحله اول

برای تهیه کوکوی بادکوبه خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود، سپس آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت ریز ریش ریش می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیب زمینی ها را می شوییم و به صورت نگینی خیلی ریز خرد کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

زمانی که روغن داغ شد، سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سیب زمینی ها طلایی شود، سپس از تابه خارج کرده و درون آبکش می ریزیم تا روغن اضافی شان کاملا خارج شود

مرحله پنجم

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه نسبتاً گودی می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شود .حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز خرد شده را درون همان تابه که سیب زمینی را سرخ کردیم اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ شود، سپس آنرا از تابه خارج کرده و درون آبکش می ریزیم تا روغن اضافی اش خارج شود.

مرحله هفتم

در ادامه سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه سیب زمینی، پیاز، رب گوجه فرنگی و زعفران دم کرده به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کف آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه کوکو را درون تابه ریخته و روی آنرا با قاشق کاملا صاف می کنیم و یکدست می کنیم.

مرحله نهم

حالا درب تابه را بسته و اجازه می دهیم کوکو به خوبی پخته و یک طرف آن سرخ شود. زمانی که یک طرف کوکو سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و بدون بستن درب اجازه می دهیم طرف دیگر آن نیز کاملا سرخ شود.

مرحله دهم

پس از اینکه دو طرف کوکو سرخ شد، آنرا از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت کوکو را به ابعاد دلخواه برش زده و به همراه نان تازه، گوجه فرنگی و خیارشور سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.