طرز تهیه کوکوی مرغ خام

طرز تهیه کوکوی مرغ خام , دستور پخت کوکوی مرغ خام

کوکوی مرغ خام یکی از انواع غذاهای بسیار ساده و فوری ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی مرغ خام در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
تخم مرغ۳ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد متوسط
جعفری۱ دسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن، زردچوبه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی مرغ خام

مرحله اول

برای تهیه کوکوی مرغ خام خوشمزه ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد و پس از آن سیب زمینی ها را می شوییم.

مرحله دوم

حالا زمانی که آب جوش آمد سیب زمینی ها را درون آب جوش قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش بمانند. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم و پوست آن ها را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه سینه مرغ را به صورت نواری خیلی نازک برش می زنیم و به سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به همراه پیاز، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به مخلوط سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به مایه کوکو اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه کوکو مرغ را مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

در نهایت یا قاشق از مایه کوکو بر می داریم و درون تابه می ریزیم، سپس اطراف آن را صاف می کنیم و اجازه می دهیم کوکو سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد، انرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

به همین ترتیب تمام مایه کوکو را سرخ می کنیم. پس از اینکه کوکوها به طور کامل سرخ شدند، روغن اضافی شان را با دستمال حوله ای می گیریم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.