طرز تهیه کوکوی پونه

طرز تهیه کوکوی پونه کوکو سیب زمینی با پونه با پونه چی درست کنم

کوکوی پونه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی پونه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۷ عدد
پونه۱ پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
خمیر ترش (اختیاری)½ پیمانه
آردبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی پونه

مرحله اول

برای تهیه کوکی پونه خوشمزه در ابتدای کار پونه را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پونه را به صورت ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس تخم مرغ ها را می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به همراه خمیر مایه و به دلخواه خمیر ترش به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

در صورتی که مایه کوکو کاملا منسجم شد، اضافه کرده آرد را متوقف می کنیم. حالا روی کاسه را می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه کوکو به مدت ۴ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. حالا مایه کوکو را درون قابلمه ریخته و درب قابلمه را می بندیم تا یک طرف آن کاملا پخته و سرخ شود.

مرحله پنجم

زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگر آن کاملا سرخ و پخته شود. در نهایت کوکو را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه نان تازه، خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.