طرز تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای 4 نفر طرز تهیه کوکو سیب زمینی شیرازی طرز تهیه کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای ۳ نفر طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام نی نی سایت طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای 6 نفر

کوکو سیب زمینی یکی از معروف ترین غذاهای حاضری و نونی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
تخم مرغ۲ عدد
سبزی معطر۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر و تخم گشنیزبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
پیازچه (اختیاری)۲ ساقه

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی مجلسی ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم، سپس به همراه دو لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

برای پخت سیب زمینی ها حدودا ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را زیر آب سرد می گیریم تا کمی خنک شوند، سپس پوست سیب زمینی ها را به طور کامل جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه صبر می کنیم تا سیب زمینی رنده شده کاملا خنک شود، سپس تخم مرغ ها را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه سبزی خشک و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، تخم گشنیز پودر شده و پودر سیر به کاسه می افزاییم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

اگر مایه کوکو کمی شل بود، می توانیم کمی آرد سوخاری اضافه کنیم و به خورد مایه کوکو بدهیم تا منسجم شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله دستانمان را کمی مرطوب می کنیم و به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم. در ادامه مایه کوکو را به صورت گرد در دستانمان شکل می دهیم، سپس با کف دست آنرا تخت می کنیم و درون روغن داغ می اندازیم.

مرحله هفتم

به همین صورت تمام مایه کوکو را آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم. پس از اینکه یک سمت کوکوها به طور کامل سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شده و طلایی رنگ شود.

مرحله هشتم

در صورتی که بخواهیم کوکوها ترد تر باشند، پس از اینکه به طور کامل سرخ شدند، روغن اضافی شان را با دستمال حوله می گیریم. در نهایت کوکوها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.