طرز تهیه مخلوط پلو با مرغ

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مخلوط طرز تهیه درهم پلو انواع پلو با مرغ پلو مخلوط جدید طرز تهیه انواع پلو مخلوط طرز تهیه قاطی پلو با مرغ

مخلوط پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای مجلسی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مخلوط پلو با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
نخود فرنگی۱٫۵ لیوان
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد متوسط
زردچوبه و نمکبه مقدار کافی
فلفل سیاه و روغن زیتونبه مقدار کافی

طرز تهیه مخلوط پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه مخلوط پلو با مرغ خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن زیتون درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز طلایی شود. توجه داشته باشید حرارت ملایم باشد تا روغن زیتون نسوزد.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم و زمانی که پیاز سرخ شد به تابه اضافه می کنیم. حالا سیب زمینی را تفت می دهیم تا کمی سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را به همراه فلفل دلمه ای رنگی به صورت نگینی ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده می کنیم و زمانی که سیب زمینی سرخ شد سینه مرغ و نخود فرنگی را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا سینه مرغ را تفت می دهیم تا تغییر رنگ بدهد، سپس فلفل دلمه ای را به همراه سیر به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود. در ادامه نمک و فلفل مواد را اندازه می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که مواد به خوبی سرخ شدند، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و به سراغ درست کردن برنج می رویم، برای این منظور یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

زمانی که آب به نقطه جوش رسید، برنج را شسته و به همراه ۱ قاشق مرباخوری نمک درون قابلمه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله هشتم

زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و ته دیگ دلخواهمان را درون آن فیکس می کنیم.

مرحله نهم

حالا یک لایه برنج درون قابلمه ریخته و مقداری از مواد میانی به صورت پخش روی آن می ریزیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه روی حرارت زیاد شعله پخش کن گذاشته و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله دهم

در این مرحله قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم پلو به مدت ۵ دقیقه روی حرارت زیاد بماند، سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.