طرز تهیه شیرین پلو

طرز تهیه شیرین پلو ساده طرز تهیه شیرین پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه شیرین پلو دونفره طرز تهیه شیرین پلو شیرازی طرز تهیه شیرین پلو با مرغ ساده طرز تهیه شیرین پلو با قیمه طرز تهیه شیرین پلو با گوشت گوسفندی طرز تهیه شیرین پلو بدون مرغ

شیرین پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرین پلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
هویج۵ عدد
زرشک۵ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
شکر۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرین پلو

مرحله اول

برای تهیه شیرین پلوی مجلسی در ابتدای کار سینه و ران مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه پوست یکی از پیازها را جدا کرده و به ۴ قسمت یکسان تقسیم می کنیم، سپس به گوشت مرغ می افزاییم.

مرحله دوم

حالا نمک را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به سینه و ران مرغ اضافه کرده و به اندازه ای که روی گوشت مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ کاملا بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله برنج را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج  باشد. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق روغن اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی درون قابلمه تبخیر شود، سپس حرارت را ملایم می کنیم و درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به صورت کته دم بکشد.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج ها را می شوییم، سپس پوست آنها را کاملا جدا کرده و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله ششم

حالا هویج را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس از تابه خارج می کنیم. در ادامه پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس سینه و ران مرغ پخته شده را از قابلمه خارج می کنیم و ریش ریش می کنیم. در ادامه گوشت مرغ را به همراه هویج و ۳ قاشق غذاخوری شکر به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله هشتم

حالا یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس زرشک را به همراه کره و باقیمانده شکر درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. زمانی که شکر ذوب شد حرارت را خاموش می کنیم تا زرشک نسوزد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۴۵ دقیقه مقداری از برنج را با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم، سپس به صورت لایه لایه درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و پس از آن مخلوط هویج و زرشک را روی برنج ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.