طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان

طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان , دستور پخت کوفته گوشت و بادمجان با برنج

کوفته گوشت و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۲ عدد
سیر۳ حبه
پیاز۲  عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی۳ عدد
آرد سوخاری۳ قاشق غذاخوری
آب½ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی
زیره سیاه، تخم گشنیزبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی
پودر لیمو عمانی و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کوفته گوشت و بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و پوست آنها را کاملا جدا می کنیم. در ادامه بادمجان ها را به صورت ورقه ای برش زده، سپس مقداری نمک روی آنها می پاشیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا تلخی احتمالی آنها گرفته شود. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را با دست فشار می دهیم تا زهر آنها کشیده شده، سپس می شوییم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا بادمجان ها را فشار می دهیم تا آب میان بافتی شان خارج شود، سپس به همراه سیر و ۱ عدد پیاز درون غذاساز می ریزیم. حالا مقداری زیره سیاه و تخم گشنیز به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط پوره بادمجان را به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا آرد سوخاری را به کاسه اضافه کرده و مجددا ورز می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها به خورد هم بروند. پس از گذشت این مدت یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا از مواد گوشتی به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و در دست گرد می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه گوشت های قلقلی را درون تابه می چینیم، سپس به خوبی سرخ کرده و از تابه خارج می کنیم. حالا پیاز باقی مانده را به صورت خلالی خرد کرده و به همان تابه که گوشت ها را سرخ کردیم می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا پیاز را به خوبی سرخ کرده و در این فاصله گوجه فرنگی ها را می شوییم و پس از جدا کردن پوست آن به صورت ریز رنده کرده و به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پوره گوجه فرنگی سرخ شده و آب اضافی اش تبخیر شود.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری پودر سیر، گرد لیمو، زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شوند. زمانی که پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، آب را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

حالا کوفته ها را درون تابه می چینیم و درب تابه را می بندیم تا سس کاملا به خورد کوفته ها رفته و غلیظ شود. ۵ دقیقه آخر پخت مقداری زعفران دم کرده به تابه اضافه می کنیم و در نهایت به همراه کته سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 11 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.