طرز تهیه نان کندو پنیری

طرز تهیه نان کندو پنیری , دستور پخت نان کندو پنیری

نان کندو پنیری یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش عطر است که برای میان وعده بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کندو پنیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان کندو پنیری
آرد سفید۳۰۰ گرم
شکر۳۰ گرم
نمک۴ گرم
خمیر مایه فوری۵ گرم
شیر خشک قنادی۳۰ گرم
بهبود دهنده (قابل حذف)۲ گرم
کره۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱۵۰ گرم
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
مواد لازم رومال
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان کندو پنیری

مرحله اول

برای تهیه نان کندو پنیری خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آرد الک شده را به همراه شیر خشک قنادی، خمیر مایه فوری، شکر، نمک و در صورت تمایل بهبود دهنده را درون کاسه همزن خمیر زن می ریزیم. حالا مواد خشک را کمی مخلوط کرده تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و همزن را با دور کند روشن می کنیم، سپس شیر به دمای محیط رسیده را به تدریج به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

۵ دقیقه آخر هم زدن، نصف مقدار کره را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا کره جذب خمیر شود. زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد و همچنین حالت کشسانی دارد حاصل شد، هم زدن را متوقف می کنیم.

مرحله پنجم

حالا روی سطح کار را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس خمیر را روی آن منتقل می کنیم. در ادامه روی خمیر را با کیسه فریزر چرب شده پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجیم شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان یک ظرف مقاوم در برابر حرارت انتخاب کرده و درون آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. حالا از خمیر چانه های ۳۰ گرمی جدا می کنیم، سپس در دست کمی باز کرده و ۱ قاشق چایخوری پنیر خامه ای در وسط آن می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه خمیر را چانه کرده تا پنیر خامه ای در میان آن پنهان شود، سپس با فاصله از هم درون ظرف چرب شده می چینیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. حالا روی خمیرها را مجددا با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم خمیرها برای بار دوم به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود. در این فاصله فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله نهم

پس از اتمام استراحت خمیر، تخم مرغ را با شیر مخلوط کرده و با برس روی خمیرها را رومال می کنیم، سپس مقداری کنجد روی آنها می پاشیم. در ادامه ظرف را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله دهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که نان کاملا پخت و طلایی رنگ شد ظرف را از فر خارج کرده و نان را با باقی مانده کره رومال می کنیم تا خوش عطر و براق شود. در نهایت اجازه می دهیم نان خنک شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.