طرز تهیه نان کندو

طرز تهیه نان لانه زنبوری طرز تهیه نان کندو عسلی انواع نان کندویی طرز تهیه نان کندو بدون فر طرز تهیه کندو عسلی با ماست نان کندو شکلاتی فیلم طرز تهیه کندو عسلی

نان کندوی عسل یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کندو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان کندو
آب ولرم۱ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق چایخوری
آرد سفید۲ و نیم پیمانه
شیر خشک۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع¼ پیمانه
پنیر خامه ایبه مقدار کافی
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان کندو

مرحله اول

برای تهیه نان کندو خوشمزه ابتدای کار آب ولرم را به همراه خمیر مایه فوری، شکر، نمک و ۱ پیمانه آرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس روی کاسه را با درپوش می پوشانیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید. در ادامه پس از گذشت این زمان مابقی آرد را به همراه شیر خشک درون الک می ریزیم و روی مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا روغن را به مواد اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در صورتی که نان کمی چسبنده بود مقداری آرد به آن اضافه می کنیم و مجددا ورز می دهیم تا چسبندگی خمیر از بین برود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به چانه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس مقداری از پنیر خامه ای را وسط چانه ها قرار می دهیم و مجددا چانه می کنیم. در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس چانه ها را با کمی فاصله درون آن می چینیم.

مرحله پنجم

حالا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کند تا خمیر حجم بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان زرده تخم مرغ را به همراه زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی چانه ها می مالیم و مقداری کنجد به صورت پخش روی چانه ها می پاشیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نان درون فر بماند تا اطراف آن کاملا طلایی شود. در ادامه زمانی که نان کندو کاملا پخته شد گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی نان طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که روی نان گریل شد سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم نان به طور کامل خنک شود. در ادامه نان کندو را نسبت به ذائقه خود به همراه عسل، مربا، نوتلا و … سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.