طرز تهیه نان قندی

طرز تهیه نان قندی بازاری دانلود فیلم طرز تهیه نان قندی طرز تهیه نان قندی سوراخ دار طرز تهیه نان قندی بدون فر طرز تهیه نان قندی شیرازی طرز تهیه نان قندی با شیر طرز تهیه نان قندی با خمیر مایه طرز تهیه نان قندی ساوه ای

نان قندی یکی از نان های بسیار محبوب در میان ایرانیان است که معمولا برای صبحانه یا میان وعده درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان قندی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان قندی
آرد نان بربری۱۴۰ گرم
شکر۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
ماست چکیده۶۰ گرم
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
کنجد سفیدبه مقدار کافی
عصاره وانیل۳ قطره
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
خامه صبحانه۱ قاشق مرباخوری
پودر هل⅓ قاشق مرباخوری

طرز تهیه نان قندی

مرحله اول

برای تهیه نان قندی خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد نان بربری، پودر هل، پودر زنجبیل و نیمی از بکینگ پودر را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب جداگانه انتخاب می کنیم.

نکته: استفاده از پودر هل و پودر زنجبیل در تهیه این نان اختیاری است و می توانیم از ادویه های مورد علاقه خود در تهیه آن استفاده کنیم.

مرحله دوم

حالا ماست چکیده را به همراه روغن مایع و شکر درون کاسه می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مابقی بکینگ پودر را به همراه وانیل به مخلوط ماست اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط ماست را مجددا هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار طی ۳ مرحله کم کم به مخلوط ماست اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به کمک لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم حاصل شود. توجه داشته باشید اگر خمیر شل بود مقداری آرد به آن اضافه کنید. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قالب مربعی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری روغن چرب می کنیم و خمیر را درون قالب قرار می دهیم. در ادامه با کمک لیسک خمیر را درون قالب پهن می کنیم تا قطر آن ۱ سانتی متر شود.

مرحله ششم

حالا با کمک وردنه غلتکی خمیر را صاف و یکدست می کنیم. در ادامه روی خمیر را حفره های کوچک ایجاد می کنیم. حالا برای درست کردن مواد رومال ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس  زرده تخم مرغ را درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با کمک چنگال تخم مرغ را هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه خامه صبحانه را به همراه مقداری پودر هل به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله هشتم

حالا برس را به مواد رومال آغشته می کنیم و روی خمیر می مالیم، سپس مقداری کنجد سفید روی آن می پاشیم. در ادامه قالب را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان قندی به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان چند ثانیه گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم نان قندی طلایی شود. در آخر نان قندی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه به اندازه دلخواه برش بزنید و میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.