طرز تهیه پلو مخلوط با تن ماهی

طرز تهیه پلو مخلوط با تن ماهی , دستور پخت پلو مخلوط با تن ماهی

پلو مخلوط با تن ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مخلوط با تن ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه بزرگ
کنسرو تن ماهی۱ عدد
تمر هندی۱۵۰ گرم
برنج۲ پیمانه
سبزی پلویی۲ پیمانه
شنبلیله خشکبه مقدار کافی
زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پودر تخم گشنیز و‌ نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه پلو مخلوط با تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه پلو مخلوط با تن ماهی خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به کاسه اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان سبزی پلویی (تره، جعفری، شوید و گشنیز ) را شسته و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه برنج خیس خورده را درون یک قابلمه می ریزیم، سپس به اندازه ای که یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد آب می افزاییم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده، سپس اجازه می دهیم آب اضافی درون قابلمه تبخیر شود. در ادامه مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن مایع را به همراه پیاز خرد می کنیم به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز و‌ نمک به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

توصیه می شود به دلیل نمک داشتن کنسرو تن ماهی، مقدار نمک را کنترل شده بیفزایید. حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند، سپس سیر را با دندانه های ریز رنده رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا سیر را تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود، سپس تن ماهی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا تن ماهی کمی سرخ شود. در ادامه تمر هندی را با نصف پیمانه آب جوش مخلوط کرده و از صافی رد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله عصاره تمر هندی را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم و بلافاصله تابه را از روی حرارت بر می داریم. زمانی که آب درون قابلمه کشیده شد، مقداری از برنج را جدا کرده، سپس سبزی پلویی و مقداری روغن به قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا برنج را مخلوط کرده و قابلمه را از روی حرارت برمی داریم. در ادامه درون یک قابلمه جداگانه مقداری روغن مایع اضافه کرده و برنج ساده را با مقداری زعفران دم کرده مخلوط می کنیم تا زعفرانی شود، سپس درون قابلمه می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه برنج را کف قابلمه پخش کرده و نصف مقدار سبزی پلو را درون قابلمه می ریزیم. حالا مخلوط تن ماهی را به صورت یکنواخت روی برنج ریخته و مقداری شنبلیله خشک به صورت پخش روی مواد میانی می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله مابقی سبزی پلو را روی مواد میانی می ریزیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه می گذاریم. حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله یازدهم

در ادامه اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و پلو را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به همراه سیر ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.