طرز تهیه نان کنجدی

طرز تهیه نان کنجدی فسایی طرز تهیه نان کنجدی بدون فر طرز تهیه نان کنجدی مازندرانی

نان کنجدی یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کنجدی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان کنجدی
آرد۱ کیلوگرم
شیر ولرم۲٫۵ پیمانه
مایه خمیر فوری۲ قاشق چایخوری
شکر۱۲۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
کنجد۱ پیمانه سرپر
عسل۱ قاشق غذاخوری
آب½ پیمانه

طرز تهیه نان کنجدی

مرحله اول

برای تهیه نان کنجدی خوشمزه در ابتدای کار آرد را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس پودر هل را به همراه پودر دارچین، نمک، شکر و خمیر مایه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا شیر ولرم را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد حالت خمیری پیدا کند، سپس با دست چرب به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله سوم

در ادامه روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان از خمیر گلوله هایی به اندازه نارنگی جدا کرده و چانه می گیریم، سپس درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا روی چانه ها را با یک پارچه تمیز می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم چانه ها به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا حجیم و دو برابر شوند. در این فاصله عسل را به همراه آب به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا رقیق شود.

مرحله پنجم

در ادامه کنجد را به کاسه حاوی عسل رقیق شده اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان مخلوط کنجد را درون صافی ریخته تا عسل اضافی ریخته شود.

مرحله ششم

پس از اتمام زمان استراحت دوم، مخلوط کنجد را درون یک کاسه گود می ریزیم و چانه ها را درون کاسه قرار داده و با فشار دست خمیر را کمی پهن می کنیم، سپس خمیر را بر می گردانیم و مجددا همین کار را با طرف دیگر خمیر انجام می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیرها را درون سینی فر با فاصله از هم قرار داده و روی آنها را مجددا با یک پارچه تمیز می پوشانیم. حالا اجازه می دهیم خمیر برای بار سوم به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود.

مرحله هشتم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا پخته شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳ دقیقه گریل شوند تا روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. پس از این مدت سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.