طرز تهیه ته چین گرمساری

طرز تهیه ادویه ته چین گرمساری ته چین گرمساری به خانه برمیگردیم طرز تهیه ته چین گرمساری با مرغ ته چین گرمساری نی نی سایت طرز تهیه ته چین گوشت بدون ماست ته چین گرمساری در تهران

ته چین گرمساری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و خوش طعم است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین گرمساری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۵ پیمانه
گوشت سردست گوسفندی۳۰۰ گرم
سبزی پلویی۱ کاسه
پودر زیره، گرد غوره و گرد لیموبه مقدار کافی
پودر گوجه فرنگی و پودر پیازبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه ته چین گرمساری

مرحله اول

برای تهیه ته چین گرمساری خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به همراه مقداری پودر زیره، گرد غوره، گرد لیمو، پودر گوجه فرنگی، پودر پیاز و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم گوشت به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد آن بروند. در ادامه برنج را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک به کاسه اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی پلویی (تره، جعفری،شوید، گشنیز، کمی شنبلیله) را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم. زمانی که آب جوش آمد برنج را آبکشی کرده و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم برنج درون قابلمه بجوشد تا کمی نرم شود. دقت کنید به دلیل اینکه پخت برنج طولانی است آنرا کمی زنده تر آبکشی می کنیم. در ادامه ۱ دقیقه آخر پخت سبزی پلویی را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و سبزی پلو را آبکشی می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم.

مرحله هفتم

حالا یک سوم سبزی پلو را درون قابلمه می ریزیم و گوشت مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و درون قابلمه روی سبزی پلو قرار می دهیم. در ادامه مابقی سبزی پلو را روی گوشت ریخته و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله درب قابلمه را روی آن گذاشته و روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم. حالا قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و اجازه می دهیم پلو به مدت ۳ تا ۴ ساعت روی حرارت بماند تا گوشت کاملا پخته شود.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سبزی پلو را مخلوط کرده و قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در نهایت ته چین گرمساری را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه سیر ترشی یا سالاد فصل سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.