طرز تهیه ته چین آلو اسفناج

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج , دستور پخت ته چین آلو اسفناج با گوشت مرغ

ته چین آلو اسفناج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین آلو اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
سینه مرغ۳۵۰ گرم
اسفناج۵۰۰ گرم
آلو۱ لیوان
پیاز۱ عدد
پیاز داغ۳ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
ماست‏ چکیده۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
 زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج

مرحله اول

برای تهیه ته چین آلو اسفناج خوشمزه ابتدای کار برنج را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج یک ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم و خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اسفناج را درون تابه می ریزیم، سپس نمک، زردچوبه و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا پخته شود و آب اضافی اش تبخیر شود. در ادامه حرارت را خاموش می کنیم و پیاز داغ را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس به اندازه کافی روی سینه مرغ آب اضافه می کنیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به قابلمه حاوی سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه حرارت را ملایم می کنیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ بپزد.

مرحله ششم

حالا آلوها را درون یک کاسه حاوی آب قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم درون آب بمانند تا ضایعات سطح آن کاملا شسته شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه که سینه مرغ به طور کامل پخت، آنرا از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینه مرغ را ریش ریش می کنیم، سپس یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه ماست و زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا مواد ته چین را با چنگال هم می زنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه برنج را درون آبکش می ریزیم، سپس به آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت، حرارت را خاموش می کنیم، سپس برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه برنج را درون مخلوط مواد ته چین می ریزیم، سپس هم می زنیم تا برنج به مواد ته چین آغشته شود.

مرحله دهم

حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و یک لایه ته چین درون قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه با پشت قاشق برنج را فشرده می کنیم تا کاملا منجسم شود، سپس اسفناج را روی آن می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مرغ ریش ریش شده را به صورت پخش روی اسفناج می ریزیم، سپس آلوها را روی مرغ ریش ریش شده می چینیم. در ادامه مابقی ته چین را روی مواد میانی می ریزیم، سپس ته چین را با پشت قاشق فشرده می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی آن می گذاریم و اجازه می دهیم ته چین به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه دم بکشد.

مرحله سیزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس ته چین را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در آخر ته چین آلو اسفناج را برش می زنیم و به همراه ماست یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.