طرز تهیه حلوا بوتیکی

طرز تهیه حلوا بوتیکی مرمری طرز تهیه حلوا بوتیکی کاکائویی طرز تهیه حلوا بوتیکی زنجبیلی طرز تهیه حلوا بوتیکی گل سرخ طرز تهیه حلوا بوتیکی پسته طرز تهیه حلوا بوتیکی زعفرانی طرز تهیه حلوا بوتیکی بادام طرز تهیه حلوا بوتیکی نارگیلی

حلوا بوتیکی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و بین المللی است که معمولا برای افطار ماه مبارک رمضان، مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا بوتیکی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا بوتیکی
آرد قنادی۲ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
روغن جامد۷۵ گرم
پودر گردو۲ قاشق غذاخوری سرپر
پودر گل سرخ۱ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوا بوتیکی

مرحله اول

برای تهیه حلوا بوتیکی خوشمزه در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود، سپس آرد را به تابه اضافه کرده و به مدت ۴۰ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید آرد تغییر رنگ ندهد. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود و پس از گذشت ۴۰ دقیقه آرد را الک کرده و مجددا به تابه بر می گردانیم، سپس روغن جامد و کره را به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد آردی را به خوبی مخلوط می کنیم تا حالت خمیری پیدا کند، در صورتی که مواد آردی حالت پودری داشت مجددا مقداری روغن جامد به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا آرد حالت خمیری و منسجم پیدا کند.

مرحله چهارم

در ادامه مواد آردی را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا مواد آردی را درون یک کاسه مناسب منتقل کرده و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شده و ولرم شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید مواد آردی کاملا خنک نشود، به دلیل آنکه درون قالب به خوبی منسجم و یکدست نمی شود. در صورتی که مواد آردی خنک شد، آنرا مجددا به تابه بر می گردانیم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا ولرم شود.

مرحله ششم

زمانی که مواد آردی ولرم شد، پودر قند و پودر هل را درون کاسه الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مواد آردی را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و به یک قسمت پودر دارچین اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد آردی را به خوبی مخلوط می کنیم تا با پودر دارچین کاملا ترکیب شود. در ادامه به قسمت دیگر مواد آردی پودر زنجبیل، سپس به دو قسمت باقی مانده پودر گردو و پودر گل سرخ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مواد را درون قالب های سیلیکونی می ریزیم، سپس با پشت قاشق به خوبی فشار می دهیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مواد خارج شود.

مرحله نهم

حالا قالب را به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا حلوا کاملا منسجم و سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج کرده و با احتیاط حلواها را از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم.

مرحله دهم

در صورت نبود قالب سیلیکونی مواد حلوا را درون ظرف های مستطیلی ریخته و به خوبی فشرده می کنیم و پس از ۱۵ دقیقه استراحت درون فریزر با چاقو برش زده و به دلخواه با پرک بادام و خلال پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 18 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.