طرز تهیه حلوا خرمایی

طرز تهیه حلوا خرمایی شیرازی طرز تهیه حلوا خرمایی بوشهری طرز تهیه حلوا خرمایی مجلسی طرز تهیه حلوا خرمایی رولتی طرز تهیه حلوا خرمایی برای مراسم ختم طرز تهیه حلوا خرمایی جنوبی طرز تهیه حلوا خرمایی توپی طرز تهیه حلوا خرمای جهرمی

حلوا خرمایی یکی از انواع حلوای های خوشمزه و مقوی است که به روش های مختلف درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا خرمایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا خرمایی
خرما۵۰۰ گرم
آب جوش¾ پیمانه
آرد گندم یا آرد سنگک۲۵۰ گرم
روغن مایع۱۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
گلاب۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۴ قاشق مرباخوری

طرز تهیه حلوا خرمایی

مرحله اول

برای تهیه حلوا خرمایی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم در فضای آشپزخانه بماند تا کاملا نرم شود. در ادامه پوست و هسته خرماها را جدا کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب جوش را به کاسه حاوی خرما اضافه کرده و اجازه می دهیم خرما به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا نرم شود. پس از گذشت این زمان خرما را با چنگال فشار می دهیم تا خرما کاملا له و پوره شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد گندم را درون یک تابه مناسب الک کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس آرد را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به صورت مداوم هم زده و تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ دادن آرد، بوی خامی آن از بین برود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته، سپس آرد را الک کرده و مجددا به تابه بر می گردانیم. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کره کاملا ذوب شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روغن را کنترل شده به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا غلظت اولیه حلوا همانند حلوا شل باشد. توجه داشته باشید بسته به جنس و آبخور متفاوت آردها ممکن است مقدار روغن زیاد یا کم باشد.

مرحله ششم

حالا پودر دارچین و گلاب را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس بلافاصله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه پوره خرما را به تابه اضافه کرده و با پشت قاشق مخلوط می کنیم تا مواد به خورد هم بروند.

مرحله هفتم

در این مرحله حلوا را درون تابه گهواره می کنیم تا حلوا درون تابه جمع شود. حالا حلوا را به صورت داغ درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل و مغز گردو تزیین می کنیم.

مرحله هشتم

بنا بر سلیقه هر فر می توانیم درون یک قالب مناسب را با کیسه فریزر بپوشانیم، سپس حلوا را درون قالب ریخته و روی آنرا کاملا صاف کنیم. در نهایت روی حلوا را با کیسه فریزر می پوشانیم و درون یخچال می گذاریم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.