طرز تهیه حلوای بیسکویتی

طرز تهیه حلوای بیسکویتی طرز تهیه حلوا بیسکویت پتی بور طرز تهیه حلوا با بیسکویت ساقه طلایی حلوا بیسکویتی شف طیبه

حلوای بیسکویتی یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای بیسکویتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای بیسکویتی
بیسکویت پتی بور۲ پیمانه
کره۳۰ گرم
روغن مایع¾ پیمانه
مواد لازم برای شهد حلوا
شیر۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
پودر هل¼ قاشق چایخوری
گلاب¼ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای بیسکویتی

مرحله اول

برای تهیه حلوای بیسکویتی خوشمزه در ابتدای کار شهد حلوا را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه شکر، پودر هل، گلاب و زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم ذرات شکر درون شیر حل شده، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید نیازی به جوشیدن و غلیظ شدن شهد نیست، در حد حل شدن ذرات شکر و ترکیب شدن مواد کفایت می کند.

مرحله سوم

در این مرحله بیسکویت پتی بور را درون غذاساز ریخته، سپس به خوبی میکس می کنیم تا کاملا پودر و آسیاب شود. در ادامه بیسکویت پودر شده را درون یک تابه مناسب الک کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا بیسکویت را به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم، سپس مخلوط کره و روغن مایع را به تابه اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۵ دقیقه دیگر تفت می دهیم. در حین تفت دادن بیسکویت را به صورت مداوم هم بزنید تا نسوزد.

مرحله پنجم

در این مرحله شهد را به آرامی به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا شهد به خورد بیسکویت برود. حالا حلوا را به صورت گهواره درون تابه جمع می کنیم، سپس اجازه می دهیم کمی از دمای حلوا کاسته شود.

مرحله ششم

در ادامه حلوا را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم و درون ظرف مورد نظرمان پایپ می کنیم. در نهایت حلوا را با پودر پسته و گل سرخ تزیین کرده، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.