طرز تهیه حلوای مرمری

طرز تهیه حلوای مرمری , دستور پخت حلوا بوتیکی مرمری

حلوای مرمری یکی از انواع حلواهای خوشمزه و لاکچری است که مناسب پذیرایی در مجالس خاص می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای مرمری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای مرمری
آرد سفید۲۵۰ پیمانه
آرد نخودچی۱۲۰ پیمانه
پودر قند۱۲۰ پیمانه
کره۱۵۰ پیمانه
شکلات سفید۱۵۰ پیمانه
شکلات تلخ۱۵۰ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای مرمری

مرحله اول

برای تهیه حلوای مرمری مجلسی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط کاملا هماهنگ و نرم شود. در ادامه آرد سفید را درون یک تابه مناسب الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ دادن بوی خامی آن از بین برود. پس از گذشت این زمان آرد سفید را از تابه خارج کرده، سپس آردنخودچی را درون تابه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه تابه را مجددا روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۶ تا ۷ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی نیز کاملا برطرف شود. توجه داشته باشید آرد نخودچی سریع می سوزد از آن غافل نشوید و به صورت مداوم هم بزنید.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را از روی حرارت برداشته و آرد نخودچی را با آرد سفید مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک کرده و مجددا به تابه بر می گردانیم، سپس کره به دمای محیط رسیده را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا آرد را با کره به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد حالت خمیری پیدا کند و بلافاصله تابه را از روی حرارت برداشته، سپس به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه شکلات سفید و تلخ را به صورت جداگانه روی بخار آب بنماری می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که شکلات ها ذوب شدند، شکلات سفید را به همراه پودر زنجبیل به یکی از قسمت های حلوا اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه شکلات تلخ را به همراه پودر دارچین به قسمت باقی مانده می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله دو قسمت حلوا را درون یک ظرف مناسب ریخته و کمی هم می زنیم تا حالت مرمری پیدا کند. توجه داشته باشید حلوا را زیاد هم نزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند در حدی که کمی رنگ ها کمی ترکیب شوند کافی است.

مرحله هشتم

در ادامه حلوا را درون قالب های سیلیکونی می ریزیم و با دست فشار می دهیم تا درون قالب کاملا منجسم شوند، سپس قالب را به مدت ۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا سفت شوند. پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله نهم

حالا حلوا های سفت شده را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. بنابر سلقیه می توانید پودر دارچین و پودر زنجبیل را حذف کرده، سپس به جای آنها از پودر هل استفاده کنید. در نهایت حلوا را با چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.