طرز تهیه نان شکلاتی

طرز تهیه نان شکلاتی بدون فر طرز تهیه نان شکلاتی حلزونی طرز تهیه نان شکلاتی سه نان نان شکلاتی ساده

نان شکلاتی یکی از انواع نان های خوشمزه و محبوب است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان شکلاتی
آرد۳۲۰ گرم
پودر کاکائو۴۰ گرم
خمیر مایه½ قاشق غذاخوری
شکر۶۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
پودر نسکافه½ قاشق غذاخوری
شیر ولرم۲۶۰ گرم
کره یا روغن مایع۳۰ گرم
مواد لازم میانی نان
شکر قهوه ای۲ قاشق غذاخوری
شکر سفید۲ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه½ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه نان شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کره کاملا نرم شود. در ادامه شیر ولرم را به همراه شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با درپوش پوشانده و اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید. پس از گذشت این زمان پودر کاکائو را به همراه نسکافه و نمک درون کاسه الک کرده و با همزن دستی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را کنترل شده به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و کمی چسبنده حاصل شود اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. حالا خمیر و کره را درون کاسه همزن قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

در صورت نبود همزن برقی خمیر، روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی سطح کار منتقل می کنیم، سپس کره را روی خمیر قرار داده و به مدت ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا کره به خورد خمیر برود و خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و خمیر را درون آن منتقل می کنیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۵ دقیقه در یک جای گرم استراحت کند.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد، خمیر را ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود و مجددا روی سطح کار را آرد پاشی کرده، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم. حالا خمیر را با وردنه به صورت نازک باز می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه برای مواد میانی نان، شکر قهوه ای را به همراه شکر سفید، پودر نسکافه، پودر دارچین و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم، سپس به صورت پخش روی خمیر ریخته و خمیر را رول می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه رول را از وسط به صورت عمودی با چاقو برش زده و به هم می بافیم. حالا درون قالب لوف را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کاغذ روغنی و همچنین دیواره های قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله خمیر را درون قالب گذاشته و روی قالب را با یک پارچه تمیز می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر برای بار دوم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا حجیم شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر، قالب را به مدت ۳۰ دقیقه طبقه وسط فر قرار می دهیم تا نان کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و نان را از قالب جدا می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه روی نان را با یک پارچه نازک می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشود، سپس کاملا خنک شود. در نهایت روی نان را به دلخواه با شکلات صبحانه یا نوتلا رومال می کنیم و به همراه چای تازه دم سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.