طرز تهیه نان پاکتی

طرز تهیه نان پاکتی , دستور پخت نان پاکتی

نان پاکتی یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده است که با مواد و رسپی های متفاوتی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پاکتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان پاکتی
شیر ولرم۲ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شکر۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
آردبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان پاکتی

مرحله اول

برای تهیه نان پاکتی خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه نمک، شکر و شیر ولرم درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را به تدریج و کنترل شده به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. به محض اینکه خمیر به دست نمی چسبید اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم

مرحله سوم

حالا خمیر بدست آمده را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم، سپس مجددا خمیر را درون کاسه گذاشته و روی کاسه را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه کاسه را در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. ۱۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه خمیر را روی سطح کار گذاشته و ورز می دهیم تا پف اضافی آن گرفته شود. در ادامه به اندازه گردو بزرگ از خمیر جدا کرده و چانه می کنیم، سپس چانه ها را به صورت دایره روی سطح کار پهن می کنیم.

مرجله ششم

حالا خمیر را از وسط تا زده، سپس زمانی که خمیر به شکل یک نیم دایره در آمد مجددا از وسط تا می زنیم تا حالت مثلثی پیدا کند. در ادامه خمیرها را به همین شکل فرم می دهیم و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیرهای فرم داده شده را درون سینی فر با فاصله از هم درون سینی می چینیم، سپس روی آنها را با یک کیسه فریزر چرب پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا حجیم شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان زرده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال هم می زنیم تا از لختگی خارج شود. در ادامه روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال کرده و مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می پاشیم.

مرحله نهم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود. پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله دهم

در ادامه روی نان ها را با با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشوند. در نهایت می توانید گوجه فرنگی، خیار، و پنیر یا سالاد الویه و کالباس را درون نان قرار داده، سپس سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.