طرز تهیه نان شلشلو

طرز تهیه نان شلشلو طرز تهیه نان شلشلو بهبهان تهیه نان با خمیر شل طرز تهیه نان شلو بلوچی کلیپ نان شلشلو

نان شلشلو یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شلشلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان شلشلو
آرد سفید۲ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
 شیر ولرم۱ لیوان
روغن سبوس برنج۱ فنجان
 خمیر مایه فوری۱ قاشق مرباخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان شلشلو

مرحله اول

برای تهیه نان شلشلو خوشمزه ابتدای کار شیر ولرم را به همراه شکر و خمیر مایه فوری درون یک کاسه مناسب می ریزیم و ترکیب می کنیم، سپس روی آن را می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت تا به عمل بیاید.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به همراه روغن سبوس برنج و نمک درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط خمیر مایه را به مخلوط تخم مرع اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه زعفران دم کرده را به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ۱ لیوان آب ولرم را به تدریج به خمیر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا بافت آن همانند بافت مایه پنکیک شود. در ادامه روی کاسه حاوی مایه نان را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان مایه نان را مخلوط می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تابه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و یک ملاقه از مایه نان درون تابه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مقداری کنجد روی نان می پاشیم، سپس اجازه می دهیم روی خمیر حباب های ریزی ایجاد شود. در ادامه نان را بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگر آن کاملا بپزد. پس از این که نان پخت آن را از تابه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت به همین ترتیب نان ها را درون تابه سرخ می کنیم تا مایه نان تمام شود. در ادامه مقداری روغن محلی روی نان ها می ریزیم تا به خورد آن ها برود. در آخر زمانی که نان ها خنک شدند آن ها را سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.