طرز تهیه نان پیتا

طرز تهیه نان پیتا در ماهیتابه طرز تهیه پیتا طرز تهیه نان پیتا ترکیه نان پیتا دیجی کالا طریقه مصرف نان پیتا نان پیتا نی نی سایت طرز تهیه نان پیتا لبنانی قیمت نان پیتا

نان پیتا یکی از انواع نان های خوشمزه خاورمیانه است که در کشورهایی مثل لبنان و ترکیه از محبوبیت خاصی برخوردار است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پیتا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان پیتا
آرد سفید۳ پیمانه
خمیر مایه فوری۱٫۵ قاشق چایخوری
شکر۱٫۵ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن۱ قاشق غذاخوری
آب۱٫۵ پیمانه

طرز تهیه نان پیتا

مرحله اول

برای تهیه نان پیتا خوشمزه و پف دار ابتدا خمیر مایه فوری را به همراه شکر و نمک درون یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و در حین الک کردن، مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب را به همراه روغن به کاسه اضافه کرده و شروع به مخلوط کردن مواد می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود که به دست نچشبد. اگر خمیر شل بود، کمی آرد و اگر خمیر سفت بود، کمی آب اضافه کرده و ملخوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر جمع شد، آنرا به سطح کار منتقل کرده و چند دقیقه ورز می دهیم تا صاف و یکدست شود. در ادامه یک کاسه مناسب را با روغن به خوبی چرب می کنیم، سپس خمیر را درون کاسه قرار داده و روی آنرا با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا به مدت یک ساعت استراحت کند و حجمش تقریبا دو برابر شود. پس از گذشت این زمان هوای اضافی خمیر را با دست می گیریم، سپس خمیر را به سطح آرد پاشی شده منتقل می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به ۸ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را چونه می گیریم. در ادامه فر را با دمای ۲۶۰ درجه روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود، سپس یک سینی مناسب را به طور کامل آرد پاشی می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیرها را با وردنه به قطر ۲۰ سانتی متر باز می کنیم و درون سینی آرد پاشی شده می چینیم. در ادامه روی خمیرها را می پوشانیم و به مدت ۲۰ دقیقه دیگر استراحت می دهیم تا کمی پف کنند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان خمیرها را با کاغذ روغنی روی توری فر قرار می دهیم تا مانند بادکنک پف کنند، سپس از فر خارج کرده و درون دستمال نخی قرار می دهیم تا نرم شوند. به همین صورت تمام نان ها را اماده می کنیم.

مرحله هشتم

اگر بخواهیم نان ها را درون تابه درست کنیم، ابتدا تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود، سپس کمی چرب می کنیم و خمیرها را درون تابه قرار می دهیم تا پف کنند. به همین صورت تمام نان ها را آماده کرده و درون دستمال قرار می دهیم تا نرم شوند.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 17 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.