طرز تهیه نان بابکا

طرز تهیه نان بابکا , دستور پخت نان بابکا شکلاتی

نان بابکا یکی از انواع نان های خوشمزه و فانتزی است که با انواع مواد مغزی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بابکا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان بابکا
آرد فانتزی۲ پیمانه
خمیر مایه۱٫۵ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس
تخم‌ مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
کره۵۰ گرم
شیر ولرم½ پیمانه
مواد لازم میانی
کرم شکلات یا نوتلابه مقدار کافی
مغز فندقبه مقدار کافی

طرز تهیه نان بابکا

مرحله اول

برای تهیه نان بابکا خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار داده، سپس اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و نرم شود.

مرحله دوم

حالا خمیر مایه را به همراه شکر و شیر ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با درپوش بسته و اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید.

مرحله سوم

در همین حین تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه مخلوط خمیر مایه را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس آرد و نمک را ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبند حاصل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله کره نرم را به کاسه حاوی خمیر اضافه کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا کره به خورد خمیر برود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس کاسه را در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو تا سه برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را روی سطح کار منتقل کرده و مجددا ورز می دهیم تا پف اضافی آن گرفته شود

مرحله هفتم

در ادامه خمیر را روی سطح کار به وسیله وردنه به صورت مستطیل پهن می کنیم. در ادامه مغز فندق را نیم کوب می کنیم، سپس نوتلا را روی خمیر ریخته و با قاشق روی تمام سطح خمیر پخش می کنیم تا سطح آنرا پوشش بدهد.

مرحله هشتم

حالا مفز فندق را به صورت پخش روی خمیر ریخته و خمیر را رول می کنیم. در ادامه با چاقو رول را از طول برش می زنیم تا به ۲ قسمت تقسیم شود، سپس دو قسمت را به هم می بافیم و درون قالب لوف قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا روی قالب را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در همین حین فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده تا کاملا گرم شود.

مرحله دهم

پس از اتمام استراحت دوم خمیر، قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و نان را از قالب جدا می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا روی نان را با عسل روان شده رومال می کنیم، سپس اجازه می دهیم نان کاملا خنک شود. در نهایت مقداری خلال پسته و مغز فندق به صورت پخش روی نان ریخته و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.