طرز تهیه نان کته

طرز تهیه نان کته , دستور پخت نان کته

نان کته یکی از انواع نان های سنتی ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کته در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کره۲۰۰ گرم
روغن مایع۱ لیوان
ماست۳ قاشق غذاخوری
شیر گرم۱ لیوان
آب گرم½ لیوان
سفیده تخم مرغ۲ عدد
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
آرد۳ تا ۴ لیوان
مواد میانی نان
کره۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس
آرد۱ و نیم لیوان
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۲ عدد
کنجد و سیاه دانهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان کته

مرحله اول

برای تهیه نان کته ترکیه ای ابتدای کار مواد میانی نان را آماده می کنیم، برای این منظور کره را درون یک تابه مناسب قرار می دهیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا کره ذوب شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و به کره اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا آرد طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه نمک را به آرد اضافه می کنیم و از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را به همراه شیر گرم و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم و روی کاسه را با بشقاب می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید.

مرحله چهارم

حالا سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با همزن دستی هم می زنیم تا از لختگی خارج شود، سپس ماست را به همراه روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکر را به همراه نمک، کره و آب گرم به مخلوط سفیده تخم مرغ و ماست اضافه می کنیم و با همزن دستی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله ششم

حالا آرد را به تدریج به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد خمیر را ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود. در ادامه خمیر را به اندازه نارنگی چانه می گیریم، سپس روی چانه ها را می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این زمان مقداری از مواد میانی درون خمیر قرار می دهیم و جمع کرده، سپس با دست پهن می کنیم. در ادامه به همین ترتیب خمیر ها را آماده می کنیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر ها را درون آن قرار می دهیم. در ادامه زرده تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا از لختگی خارج شود و با برس روی خمیر ها می مالیم.

مرحله دهم

حالا مقداری سیاه دانه و کنجد روی نان ها می پاشیم، سپس با چنگال طرح می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نان ها ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا اطراف آن ها طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله یازدهم

در نهایت گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳ تا ۴ دقیقه گریل شده تا روی آن ها طلایی و خوشرنگ شود. در آخر نان کته را به همراه کره، پنیر، عسل یا مربا در وعده صبحانه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.