طرز تهیه حلوای سوهان

طرز تهیه حلوای سوهان طرز تهیه حلوا سوهانی با شیرخشک طرز تهیه حلوا سوهانی بدون شیر فیلم طرز تهیه حلوا سوهان طرز تهیه حلوای سوهان اردکان طرز تهیه حلوا سوهان جوانه گندم طرز تهیه حلوا سوهان قم

حلوای سوهان یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای سوهان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای سوهان
آرد نان سنگک۱ و نیم لیوان
شیر۱ و نیم لیوان
روغن مایع¾ لیوان
شکر۱ لیوان
گلاب¼ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر هل یا عرق هل۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای سوهان

مرحله اول

برای تهیه حلوای سوهانی خوشمزه در ابتدای کار ۱ لیوان شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس شیر را هم می زنیم تا شکر درون شیر حل شود.

مرحله دوم

حالا عرق هل یا پودر هل را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به مخلوط شیر اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.  توجه داشته باشید شیر جوش نیاید، در حد گرم شدن کفایت می کند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و تغییر رنگ ندهد.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مابقی شیر را به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا بافت حلوا یکدست شود، سپس حلوا را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که رنگ حلوا همانند سوهان شد، شیره را به تدریج به حلوا اضافه می کنیم و به صورت مدام هم می زنیم تا شیره جذب حلوا شود و حلوا جمع شود. در ادامه حلوا را گهواره می کنیم تا درون تابه جمع شود.

مرحله ششم

پس از اینکه بافت حلوا کاملا یکدست شد و از دیواره های تابه جدا شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در صورت تمایل برای مجلسی تر شدن حلوا می توانیم آنرا درون قیف بریزیم و به سلیقه خود روی ظرف سرو پایپ کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 25 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.