طرز تهیه حلوای اوماج

طرز تهیه حلوای اوماج با دوشاب طرز تهیه حلوا اوماج با تصویر طرز تهیه حلوای اوماج با شیره انگور علت خشک شدن حلوای اوماج طرز تهیه حلوا اوماج با عسل طرز تهیه حلوای ترکی حلوای اوماج نی نی سایت طرز تهیه حلوای اوماج خانم گلاور

حلوای اوماج یکی از انواع حلواهای خوشمزه و ساده ایرانی است که در ارومیه و تبریز از محبوبیت بالایی برخودار است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای اوماج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای اوماج
آرد گندم۱ لیوان
شکر۱ لیوان
آب۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
گلاب⅓ لیوان
شیر۱ فنجان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای اوماج

مرحله اول

برای تهیه حلوای اوماج خوشمزه ابتدای کار شهد حلوا را آماده می کنیم، به این منظور درون یک قابلمه مناسب شکر را به همراه آب اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا ذرات شکر به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شهد روی حرارت بماند تا جوش بزند. در ادامه زمانی که شهد ریز جوش زد از روی حرارت بر می داریم و زعفران دم کرده را به همراه گلاب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شهد را مخلوط می کنیم تا رنگ زعفران درون شهد باز شود. در ادامه آرد گندم را به همراه زردچوبه درون یک سینی مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه شیر را درون اسپری می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا شیر را به تدریج روی مخلوط آرد و زردچوبه اسپری می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه پس از هر اسپری کردن شیر، آرد را به خوبی با دست ورز می دهیم تا آرد همانند خرده نان و گلوله های ریز شود.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که شیر درون اسپری تمام شد، سینی حاوی آرد را کنار می گذاریم، سپس اجازه می دهیم گلوله های آرد کاملا خشک شوند. در ادامه گاهی مخلوط آرد را زیر و رو می کنیم تا به طور کامل خشک شود.

مرحله ششم

حالا زمانی که مخلوط آرد کاملا خشک شد، آن را درون الک می ریزیم، سپس الک می کنیم تا دانه های ریز و درشت آرد از هم جدا شود. در صورت تمایل می توانیم مخلوط آرد را درون غذاساز بریزیم و به اندازه ای که حالت شن و ماسه بگیرد میکس کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که تمایل دارید آرد را میکس کنید، توجه داشته باشید نباید انرا مدت زیادی میکس کنید تا به حالت پودر در آید، زمانی که به اندازه شن و ماسه خرد شد، غذاساز را خاموش کنید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا روغن مایع را درون تابه می ریزیم، سپس دانه های درشت آرد را درون تابه می ریزیم و به صورت مداوم تفت می دهیم تا دانه ها به رنگ قهوه ای در آید. در ادامه زمانی که رنگ دانه های درشت تیره شد، دانه های ریز آرد را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله به تفت دادن آرد ادامه می دهیم تا کاملا قهوه ای شده و روغن پس بدهد. در ادامه زمانی که آرد به رنگ دلخواه در آمد، شهد را طی ۳ مرحله درون تابه می ریزیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

توجه داشته باشید زمانی که مرحله اول شهد را اضافه کردید، کاملا مخلوط کنید تا شهد درون آرد جذب شود، سپس مرحله دوم شهد را اضافه کنید. در ادامه به هم زدن حلوا ادامه می دهیم تا درون تابه جمع شود.

مرحله یازدهم

در نهایت حلوا اوماج را به روش گهواره درون تابه جمع می کنیم، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به سلیقه خود با خلال پسته و پودر پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 23 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.