طرز تهیه حلوا زنجبیلی

طرز تهیه حلوا زنجبیلی بدون ارد برنج طرز تهیه حلوا زنجبیلی دو رنگ طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریزی طرز تهیه حلوا زنجبیلی با آرد نخودچی فیلم طرز تهیه حلوای زنجبیلی طرز تهیه حلوای زنجبیلی کفگیری طرز تهیه حلوای زنجبیلی سه رنگ حلوای زنجبیلی با آرد برنج

حلوای زنجبیلی یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای زنجبیلی
آرد قنادی۳ پیمانه
آرد برنج۱ و ¼ لیوان
کره۹۵ گرم
روغن مایع⅓ لیوان
پودر قند۲ لیوان
پودر زنجبیل۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو خرد شده۱ لیوان
پودر هل½ قاشق غذاخوری
گلاب۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه حلوای زنجبیلی مجلسی ابتدا آرد قنادی را الک می کنیم، سپس داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه باید آرد را به مدت حدودا ۲۵ تا ۳۰ دقیقه تفت دهیم تا رنگش کمی تغییر کند.

مرحله دوم

پس از اینکه طعم و بوی خامی آرد به طور کامل گرفته شود، آرد برنج را الک کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس ترکیب آرد قنادی و آرد برنج را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه دیگر تفت می دهیم تا آرد برنج هم از حالت خامی خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس ترکیب آرد قنادی و آرد برنج را الک می کنیم و مجددا به تابه بر می گردانیم. حالا تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و روغن را به همراه کره به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. پس از اینکه کمی از حرارت مواد کاسته شد، پودر قند را روی مواد الک می کنیم و با پشت قاشق به خورد مواد می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه پودر قند را با مواد ترکیب کردیم، پودر هل و زنجبیل را اضافه می کنیم و آنها را نیز با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه مغز گردوی خرد شده را به همراه گلاب به حلوا اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه کاملا یکدست شد، آنرا درون یک قالب مربعی یا سینه لبه دار می ریزیم و به خوبی فشرده می کنیم. پس از اینکه حلوا کاملا منسجم و فشرده شد، آنرا به صورت مربعی، لوزی یا هر شکلی دیگری به سلیقه خود برش می زنیم.

مرحله هفتم

برای مجلسی تر شدن حلوا می توانیم آنرا با کاتر قالب بزنیم تا تمام تکه های حلوا یک اندازه و یک شکل باشند. در ادامه حلواهای قالب زده را درون ظرف مورد نظرمان می چنیم و به سلیقه خود با پودر گل یا پودر پسته تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.